Określenia „aktualizacja” używamy nie bez przyczyny – kosmetyczne stylistyczne zmiany ograniczają się do nowych koloru lakieru (na zdjęciu – trójwarstwowy niebieski) i wzoru aluminiowych obręczy kół. Więcej zmian wprowadzono w systemie multimedialnym. Od niedawna dogaduje się on ze smartfonami na tyle, że dzięki funkcji Mirror Screen można wyświetlać na ekranie w aucie niektóre aplikacje z telefonu. Dziś to funkcja bardziej pożądana niż choćby system nawigacji. W ten ostatni najdroższa wersja GT Pack akurat też jest wyposażona – firmuje go TomTom, cztery aktualizacje map w roku są darmowe (do końca użytkowania modelu), a przez trzy lata kierowca może bezpłatnie korzystać z usług online (dane na temat ruchu na drogach, cen paliw, pogody).
Peugeot 308 PureTech 130 GT Pack - Chwila zastanowienia
Wieku „308” na pewno nie odczuwa się podczas jazdy. Co prawda silnik, a w zasadzie turbosprężarka, potrzebuje zdecydowanie zbyt długiej chwili, żeby tchnąć życie w samochód, ale kiedy już się to stanie, Peugeot rozpędza się z ochotą nawet na wyższych biegach. Na tych niższych z kolei, zwłaszcza na mokrej nawierzchni, trakcję można stracić nawet na drugim biegu przy prędkości 60-70 km/h. Z ekonomii Peugeot nie dostaje wyróżnienia, bo jednak spodziewaliśmy się po nim mniejszego apetytu na paliwo w mieście (było 8-9 l/100 km), ale poza nim zużycie jest niezłe i wynosi około 8 l/100 na autostradzie i 6,5 l/100 km podczas jazdy zwykłą drogą.
![]() |
Deska rozdzielcza jest niemal pozbawiona przycisków i, niestety, również schowków czy półek |
![]() |
Zakup wersji GT Pack warto rozważyć choćby tylko z powodu foteli – wyglądają tak dobrze, jak są wygodne |
Peugeot 308 PureTech 130 GT Pack - Tu liczy się wygląd
W nazwie wersji wyposażenia GT Pack radzimy skupić się na tym drugim członie. Pakiet dodatków obejmuje wyłącznie elementy związane z wyglądem. Szczególnie korzystnie wygląda wspomniany lakier w połączeniu z czarnymi obręczami kół. Nie będziemy nikogo przekonywać, że jesteśmy fanami imitacji końcówek wydechu (bo nie jesteśmy), ale akurat w Peugeocie, przynajmniej z daleka, nie wyglądają źle. Bardzo wygodne są fotele, które wyposażono nawet w funkcję masażu i szkoda tylko, że w kabinie brakuje jeszcze jednego miejsca na kubek z kawą i półki na smartfon. Pod tym względem wieku „308” jednak nie udało się całkiem ukryć.
![]() |
Z daleka nie widać, że końcówki układu wydechowego są tylko imitacjami |
Dane producenta | PEUGEOT 308 PURETECH 130 GT PACK |
Cena | 111 500 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benzynowy, R3 turbo |
Pojemność skokowa | 1199 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
130 KM 5500/min |
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach |
230 Nm 1750/min |
Rodzaj napędu | na przednie koła |
Skrzynia biegów | 6-biegowa mechaniczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 9,7 s |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie (WLTP) | 5,8 l/100 km |
Emisja CO2 (WLTP) |
132-138 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4253 x 1804 x 1457 mm, rozstaw osi 2620 mm, masa własna 1203 kg, pojemność bagażnika 420/1228 l, pojemność zbiornika paliwa 53 l. |
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Zobacz także:
- FSO Syrena EVAN - powstaje polski dostawczak na wodór
- Pojedynek "elektryków": Mazda MX-30 vs. Peugeot e-2008 - TEST
- TOP10: samochody z nietypowymi grillami
Komentarze
~alonek, 2021-02-18 15:19:58
~Ziontek, 2021-02-18 14:42:53
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?