REKLAMA

Peugeot 308 PureTech 130 GT Pack: Nadal w formie - TEST

Peugeot 308 jest jak wytrenowany biegacz po „40” – szybkość już nie ta, ale wytrzymałość niezła. Kompaktowy model doczekał się niedawno niewielkiej aktualizacji.

Peugeot 308 Fot. Jacek Hanusz
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 81 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY


Określenia „aktualizacja” używamy nie bez przyczyny – kosmetyczne stylistyczne zmiany ograniczają się do nowych koloru lakieru (na zdjęciu – trójwarstwowy niebieski) i wzoru aluminiowych obręczy kół. Więcej zmian wprowadzono w systemie multimedialnym. Od niedawna dogaduje się on ze smartfonami na tyle, że dzięki funkcji Mirror Screen można wyświetlać na ekranie w aucie niektóre aplikacje z telefonu. Dziś to funkcja bardziej pożądana niż choćby system nawigacji. W ten ostatni najdroższa wersja GT Pack akurat też jest wyposażona – firmuje go TomTom, cztery aktualizacje map w roku są darmowe (do końca użytkowania modelu), a przez trzy lata kierowca może bezpłatnie korzystać z usług online (dane na temat ruchu na drogach, cen paliw, pogody).

Peugeot 308 PureTech 130 GT Pack - Chwila zastanowienia 

Wieku „308” na pewno nie odczuwa się podczas jazdy. Co prawda silnik, a w zasadzie turbosprężarka, potrzebuje zdecydowanie zbyt długiej chwili, żeby tchnąć życie w samochód, ale kiedy już się to stanie, Peugeot rozpędza się z ochotą nawet na wyższych biegach. Na tych niższych z kolei, zwłaszcza na mokrej nawierzchni, trakcję można stracić nawet na drugim biegu przy prędkości 60-70 km/h. Z ekonomii Peugeot nie dostaje wyróżnienia, bo jednak spodziewaliśmy się po nim mniejszego apetytu na paliwo w mieście (było 8-9 l/100 km), ale poza nim zużycie jest niezłe i wynosi około 8 l/100 na autostradzie i 6,5 l/100 km podczas jazdy zwykłą drogą.

REKLAMA
Peugeot 308Fot. Jacek Hanusz
Deska rozdzielcza jest niemal pozbawiona przycisków i, niestety, również schowków czy półek
Peugeot 308Fot. Jacek Hanusz
Zakup wersji GT Pack warto rozważyć choćby tylko z powodu foteli – wyglądają tak dobrze, jak są wygodne

Peugeot 308 PureTech 130 GT Pack - Tu liczy się wygląd

W nazwie wersji wyposażenia GT Pack radzimy skupić się na tym drugim członie. Pakiet dodatków obejmuje wyłącznie elementy związane z wyglądem. Szczególnie korzystnie wygląda wspomniany lakier w połączeniu z czarnymi obręczami kół. Nie będziemy nikogo przekonywać, że jesteśmy fanami imitacji końcówek wydechu (bo nie jesteśmy), ale akurat w Peugeocie, przynajmniej z daleka, nie wyglądają źle. Bardzo wygodne są fotele, które wyposażono nawet w funkcję masażu i szkoda tylko, że w kabinie brakuje jeszcze jednego miejsca na kubek z kawą i półki na smartfon. Pod tym względem wieku „308” jednak nie udało się całkiem ukryć.

Peugeot 308Fot. Jacek Hanusz
Z daleka nie widać, że końcówki układu wydechowego są tylko imitacjami

 

Dane producenta PEUGEOT 308 PURETECH 130 GT PACK
Cena 111 500 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R3 turbo
Pojemność skokowa 1199 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
130 KM
5500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
230 Nm
1750/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,7 s
Prędkość maksymalna 200 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 5,8 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
132-138 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4253 x 1804 x 1457 mm, rozstaw osi 2620 mm, masa własna 1203 kg, pojemność bagażnika 420/1228 l, pojemność zbiornika paliwa 53 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA