Jakoś tak się ostatnio w motoryzacyjnym światku porobiło, że diesle znad Sekwany mają przewagę nad tymi znad Renu – po pierwsze pracują ciszej, po drugie spijają z baku mniej oleju napędowego, a po trzecie bardziej liniowo rozwijają moc. Silnik 2.0 BlueHDI w rodzinnym Peugeocie 308 SW potwierdza te odczucia, co chwila dając zasiadającej za kierownicą głowie rodziny powody do zadowolenia.
Po pierwsze, w życiu codziennym trudno nim przekroczyć barierę spalania 6 l/100 km. W trasie wynosi ono około 5 l/100 km i nie trzeba korzystać z żadnych sztuczek, by je osiągnąć, „ekodrajwerzy” bez problemu zejdą nawet do wyników z trójką z przodu. Po drugie, silnik ten pracuje jak obsługa porządnej restauracji – spełnia wszelkie życzenia, dba o dobre samopoczucie i jest bardzo dyskretny. 2.0 BlueHDI ma wystarczający zapas mocy i momentu obrotowego praktycznie w każdej chwili, a sposób w jaki je dostarcza jest gładki i bardzo liniowy. Po prostu czujesz, że auto przyspiesza, ale robi to bez wysiłku – co również jest zasługą precyzyjnej skrzyni o sześciu przełożeniach.
W codziennej jeździe kierowcy polubią to, że Peugeot ma czym jechać już od około 1400 obrotów na minutę. W połączeniu z niezłym komfortem (tylko ruchy nadwozia przy przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności mogłyby być mniejsze) i miłym dla oka opakowaniem Peugeot 308 z nowym dieslem jest bardzo atrakcyjny. Tylko cena powyżej 100 tys. zł każe się zastanowić, czy aby na pewno potrzebujemy tak mocnego diesla. Jeśli naprawdę tak – ten będzie znakomity.
Dane producenta | Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI |
Cena | 102 200 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | turbodiesel, R4 |
Pojemność skokowa | 1997 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 150 KM/3750 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 370 Nm/2000 obr/min |
Przeniesienie napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna |
Osiągi | |
0–100 km/h | 9,2 s |
Prędkość maksymalna | 210 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 4,0 l/100 km |
Emisja CO2 | 105 g/km |
Nadwozie | |
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, dł. x szer. x wys. 4585 x 1863 x 1461 mm, rozstaw osi 2730 mm, masa własna 1390 kg, dopuszczalna ładowność 655 kg, pojemność bagażnika 556/1606 l, pojemność zbiornika paliwa 53 l. |
Ładny, z praktycznym, ogromnym bagażnikiem i porządnym silnikiem. Odstraszać może tylko ceną.
To polubisz - tryb sport

Przycisk sport „maluje” zegary na czerwono, wyostrza reakcje na gaz i utwardza układ kierowniczy.
Tego nie - co z kubkami?

Jest tylko jedno miejsce na kupioną na stacji wodę czy kawę – kierowca i pasażer będą musieli się dogadać.