[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.3

Peugeot 308 - żongluje z głową

Bez rozgłosu Peugeot w modelu 308 zamienił 6-biegową przekładnię automatyczną na nową 8-biegową, która spisuje się świetnie, nawet w połączeniu z trzycylindrowym silnikiem 1.2.

17-calowe aluminiowe obręcze kół wymagają dopłaty (1000 zł) nawet w najbogatszej wersji wyposażenia Allure

Peugeot 308 jest oferowany już od 2013 roku, a to w klasie kompaktów oznacza, że lada chwila powinniśmy poznać jego następcę. Jednak o nim Peugeot nie wspomina nawet słowem. W gronie konkurentów, choćby Kii Ceed, Forda Focusa, Hyundaia i30 i Renault Mégane, „308” jest najstarszym modelem. Upływ czasu widać na zewnątrz (światła do jazdy dziennej LED świecą punktowo) i we wnętrzu (system multimedialny najlepsze lata ma za sobą), chociaż nietypowy układ deski rozdzielczej i kierownicy sprawia, że auto wciąż prezentuje się świeżo.

Zobacz też: jazda odświeżoną Skodą Fabią

W „308” nie ma ryzyka, że wieniec kierownicy zasłoni wskaźniki – spogląda się na nie ponad kierownicą

Mimo drobnych braków Peugeot 308 nadal jest wyjątkowo wygodny, jego zawieszenie tłumi niemal każdą nierówność drogi, a pasażerowie nie odczują dyskomfortu, nawet gdy auto zbyt szybko przejedzie próg zwalniający. Takie zawieszenie ma niewiele aut konkurencyjnych. Na ogólne wrażenie wysokiego komfortu jazdy wpływają też wygodny fotel i nowy „automat”.

Dźwignia wygląda estetycznie i jest poręczna; przycisk „M” uruchamia tryb manualny i pozwala zmieniać biegi łopatkami

Przekładnia hydrokinetyczna płynnością zmiany biegów przebija większość rozwiązań oferowanych w samochodach popularnych marek. Biegi przerzuca w mgnieniu oka i bez najmniejszego szarpnięcia, a nawet jeśli przekładnie dwusprzęgłowe robią to szybciej, to nikt nie będzie sprawdzał tego ze stoperem. Automat przytomnie zaprogramowano tak, aby swoją pracą maskował niedoskonałości silnika, bo 1.2 PureTech – chociaż w swojej klasie jest jedną z najlepszych jednostek – wysokim momentem obrotowym dysponuje w wąskim zakresie obrotów.

Zobacz też: Peugeot 508 czy konkurenci? Test porównawczy aut klasy średniej

Jednak w tandemie silnik i skrzynia spisują się zaskakująco dobrze, bo przekładnia zawsze ma przygotowany odpowiedni bieg, więc „308” po wciśnięciu gazu zdecydowanie przyspiesza. Również czas reakcji na kickdown mieści się w akceptowalnym zakresie, a zużycie paliwa może być nawet bardzo niskie – korzystając z funkcji żeglowania w trasie, da się uzyskać wynik ok. 5 l/100 km. Dzięki nowej przekładni Peugeot 308 ciągle jest na czasie, nawet jeżeli nie dysponuje najnowszym systemem multimedialnym.

REKLAMA

REKLAMA

Dane producenta Peugeot 308
Cena 94 000 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R3 turbo
Pojemność skokowa 1199 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
130 KM
5500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
230 Nm
1750/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 8-biegowa automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,8 s
Prędkość maksymalna 205 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,4 l/100 km
Emisja CO2 125 g/km
 
Nadwozie: 5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4253 x 1804 x 1457 mm, rozstaw osi 2620 mm, masa własna od 1279 kg, pojemność bagażnika 398/1206 l, pojemność zbiornika paliwa 53 l.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij