Peugeot 5008: Kryterium rodzinne - TEST

7-miejscowy SUV Peugeota z oznaczeniem 5008 upodobnił się do pozostałych modeli marki. Z przodu pojawiły się światła w kształcie lwich kłów i nowa osłona chłodnicy. Odświeżono multimedia.

Peugeot 5008 Fot. Paweł Krzyśków
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 126 200 PLN
Dostępne nadwozia: van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Przewiezienie trojga dzieci w fotelikach przy obecności w samochodzie dwóch dorosłych osób jest niemożliwe w wypadku większości aut. Potrzeba do tego modelu, który ma z tyłu trzy osobne fotele lub jest 7-miejscowy. Peugeot spełnia obydwa kryteria. Oferuje wewnątrz przestrzeń, której nie spodziewalibyśmy się, patrząc na 5008 z zewnątrz – wznosząca się linia szyb podkreślona ozdobnymi listwami sprawia, że tył auta wydaje się mniejszy, niż jest w rzeczywistości. Bagażnik ma pojemność aż 780 litrów przy pięciu pasażerach. W drugim rzędzie każdy z trzech foteli można niezależnie przesuwać. Niestety, lampkę oświetlającą wnętrze umieszczono pomiędzy drugim a trzecim rzędem, więc fotele z drugiego rzędu są niewystarczająco doświetlone.
Kabinę wykonano bardzo starannie. Wyśmienita jakość deski rozdzielczej i skórzanych siedzeń wyróżnia Peugeota wśród 7-miejscowych konkurentów; bogate jest wyposażenie, można np. zdecydować się na opcjonalne fotele z funkcją masażu.

REKLAMA
Peugeot 5008Fot. Paweł Krzyśków
Tablica rozdzielcza wygląda bardzo oryginalnie, a jej obsługa okazuje się intuicyjna. Zegary umieszczone pod szybą są dobrze widoczne
Peugeot 5008Fot. Paweł Krzyśków
Kamerę na podczerwień można dokupić tylko do najbogatszych wersji, kosztuje 7 tys. zł


Niewielka kierownica ułatwia manewrowanie w mieście, ale raczej nie zachęca do szybkiego pokonywania zakrętów. Zawieszenie sprzyja bardzo komfortowej podróży, podczas której do kabiny pasażerskiej nie docierają hałasy z zewnątrz. Odświeżony system multimedialny z nowym 10-calowym ekranem jest funkcjonalny i przejrzysty, jednak brakuje zwykłych pokręteł do obsługi klimatyzacji.
Testowany 180-konny egzemplarz zapewnia dobre osiągi dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu dostępnemu już od 1650 obrotów na minutę. Prędkość 100 km/h Peugeot 5008 uzyskuje po 8,3 sekundy od startu. Średnie zużycie paliwa w trakcie testu wyniosło 8,4 l/100 km. Przy ekonomicznej jeździe na 20-kilometrowym odcinku lokalnej drogi udało nam się nawet uzyskać 5 l/100 km, co jest bardzo dobrym wynikiem.

Peugeot 5008Fot. Paweł Krzyśków
Fotele nr 6 i 7 chowają się w podłodze. Można je łatwo wyjąć, uzyskując dodatkowe schowki

 

Dane producenta PEUGEOT 5008 1.6 PURETECH GT PACK
Cena 185 800 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1598 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
180 KM
5500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
250 Nm
1650/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 8-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 8,3 s
Prędkość maksymalna 222 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 7,8 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
173 g/km
NADWOZIE

5-drzwiowy, 7-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4641 x 1906 x 1646 mm, rozstaw osi 2840 mm, masa własna 1521 kg, poj. bagażnika 780/1940 l, poj. zbiornika paliwa 56 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA