Inne reflektory, inny zderzak, inne detale. Peugeot gładko odfajkowuje obowiązkowe punkty zabiegu szumnie zwanego face liftingiem.
Ogromna przednia szyba i wyczernione boczne słupki obiecują sporo światła oraz powietrza w kabinie – i jednego oraz drugiego jest pod dostatkiem. Wielką zaletą 5008 są miejsca numer 6 i 7 (dopłata ok. 3 tys. zł, zależnie od wersji). Siedzenia trzeciego rzędu są na płasko chowane w podłodze bagażnika i mają bardzo wygodny system rozkładania. Jak na 4,5-metrowe auto, w trzecim rzędzie jest też całkiem sporo miejsca.
Gdy idzie o komfort resorowania, 5008 zaskakuje że aż tyle da się „wyciągnąć” ze starej, poczciwej belki skrętnej w tylnym zawieszeniu. Kompaktowe wymiary i świetna widoczność sprawiają, że Peugeot jest bardzo poręczny w jeździe miejskiej, a niezła dynamika silnika 2.0 HDI, świetne fotele (jedne z najlepszych w autach tej klasy) oraz bardzo dobry komfort resorowania czynią z 5008 znakomitego długodystansowca.
Cennik 5008 rusza z poziomu 71 tys. zł za wersję z benzynowym silnikiem 1.6 (120 KM), natomiast za topowego turbodiesla 2.0 HDI trzeba zapłacić o 22 tys. zł więcej. Rywalami są tu kompaktowe crossovery, przy których Peugeot ma litanię zalet. Jeśli ktoś ma już dość bulwarowych terenówek – to może dla odmiany vana?
Dane producenta | Peugeot 5008 2.0 HDI |
Cena | 93 400 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | turbodiesel, R4 |
Pojemność skokowa | 1997 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 150 KM/3750 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 340 Nm/2000 obr/min |
Przeniesienie napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna |
Osiągi | |
0–100 km/h | 10,0 s |
Prędkość maksymalna | 195 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 5,3 l/100 km |
Emisja CO2 | 138 g/km |
Nadwozie | |
5-drzwiowy, 7-miejscowy van, długość x szerokość x wysokość 4529 x 1837 x 1639 mm, rozstaw osi 2727 mm, masa własna 1646 kg, pojemność bagażnika 679/1754 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l. |
Naszym zdaniem
Roman Popkiewicz - redaktor "auto motor i sport"
Na dłuższej trasie jest po prostu znakomity – ta zaleta Peugeota 5008 nas przekonuje najbardziej.
To polubisz - wyświetlacz wysoko
Umieszczony dość daleko od kierowcy, jednak 7-calowy ekran systemu audio/sat-nav jest idealnie czytelny.
Tego nie - obsługa po staremu
Obsługa systemu rozrywki i nawigacji za pomocą malutkich przycisków jest jak z auta starszego o pokolenie.
Adam Majcherek
amis