REKLAMA

Peugeot 5008 PureTech 180: udana ewolucja – TEST

Peugeot 5008 jest świeżo po face liftingu i już trafił w nasze ręce. Testowy egzemplarz w topowej wersji wyposażenia GT Pack i z najmocniejszym silnikiem benzynowym PureTech 180 kosztuje sporo, ale też wiele oferuje.

Peugeot 5008 GT Pack PureTech 180 fot. Michał Szymaczek
Peugeot 5008 GT Pack PureTech 180
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 119 500 PLN
Dostępne nadwozia: van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Peugeot 5008: wyrazisty z zewnątrz

Już pierwszy rzut oka na nowego Peugeota 5008 budzi uznanie dla projektantów. O ile poprzedni model nie wyróżniał się specjalnie na drodze, tak po face liftingu ten 7-miejscowy SUV nabrał charakteru. Największe zmiany zaszły na przodzie, gdzie mamy nowy bezramkowy grill, w którym zastosowano oryginalny efekt rozmywania się jego struktury w kierunku reflektorów. Na żywo prezentuje się to nawet lepiej, niż na zdjęciach i póki co przyciąga uwagę przechodniów. Ale to też na pewno za sprawą charakterystycznych dla nowych modeli Peugeota świetlnych kłów, które służą jako światła do jazdy dziennej.

REKLAMA

Peugeot 5008 GT Pack PureTech 180fot. Michał Szymaczek
Peugeot 5008 GT Pack PureTech 180

Testowany egzemplarz, w topowej odmianie wyposażenia GT Pack, korzysta z reflektorów Full LED, które dodatkowo mają przeciwmgielny tryb „Foggy Mode”. Zamiast montowania dodatkowych świateł w zderzaku, inżynierowie Peugeota proponują inne podejście – w warunkach słabej widoczności, przy włączeniu tylnych świateł przeciwmgielnych, przednie światła mijania obniżają intensywność świecenia, zmniejszając odbicie wiązki w mglistej zawiesinie i redukując oślepianie kierowcy.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Peugeot 5008: nowy i-Cockpit i multimedia

Wejdźmy zatem do środka. Tutaj, jak na wersję GT przystało, mamy do czynienia z bardzo przyjemnymi w dotyku materiałami, łączącymi skórę, zamsz i welur. Atmosferę luksusu wzmacnia wykończenie piano black na kierownicy i konsoli środkowej oraz listwy skutecznie imitujące metal.

Ale co nowego – zapytacie, skoro jest to model po face liftingu? Otóż zmiany trudno zauważyć na pierwszy rzut oka. Wizualnie ograniczają się do nowego ekranu multimediów na środku deski rozdzielczej. Ma on przekątną 10 cali i, podobnie jak w pozostałych nowych modelach koncernu, jego obsługa wymaga paru chwil przyzwyczajenia, bo nie jest intuicyjna.

Peugeot 5008 GT Pack PureTech 180fot. Michał Szymaczek
Peugeot 5008 GT Pack PureTech 180

Wyświetlacz jest dotykowy, ale większość funkcji wywoływana jest za pomocą przycisków typu „toggle switch”, przypominających te z samolotów. To sprawia, że w czasie jazdy, zanim kierowca przyzwyczai się do położenia wszystkich włączników, często odrywa się wzrok od drogi. Plusem jest przy tym pozostawienie tradycyjnego pokrętła głośności, natomiast już ustawienia nawiewu i klimatyzacji wymagają korzystania z ekranu dotykowego.

Peugeot 5008 GT Pack PureTech 180fot. Michał Szymaczek
Peugeot 5008 GT Pack PureTech 180

Nowy jest też ekran wirtualnych zegarów, choć pozornie taki sam jak w poprzedniku. Różnica zauważalna jest po włączeniu zapłonu, bo 12,3-calowy wyświetlacz okazuje się o wiele bardziej wyrazisty i czytelny, niż dotychczas. Oferuje przy tym szeroką możliwość personalizacji wskazań, czego dokonać można z pomocą centralnego ekranu i wejścia w odpowiednią pozycję w menu.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 5008: mistrz przestronności

W zasadzie można by rzec, że wymieniliśmy wszystkie najważniejsze nowości, wprowadzone po face liftingu i wszystkie są, naszym zdaniem, na plus. Teraz pozwólcie jeszcze na kilka słów odnośnie wrażeń z krótkiej przygody z nowym 5008. Jeśli chodzi o wnętrze, na uwagę zasługuje jego duża praktyczność. Zacznijmy od schowków, których jest tu niemal 40 litrów. Pojemny podłokietnik, dwa uchwyty na kubki, półka na klucze i smartfon – do tego z indukcyjnym ładowaniem. Poza tym obszerne kieszenie i spory schowek przed pasażerem.

A z tyłu? Tutaj znajdziemy kolejne dwa rzędy siedzeń i w sumie pięć foteli. Te w bagażniku traktujemy jako ostateczność, to znaczy co najwyżej do przewozu dzieci, ale już nie rosłych dorosłych.

Peugeot 5008 GT Pack PureTech 180fot. Michał Szymaczek
Peugeot 5008 GT Pack PureTech 180

Dodatkowo 7-osobowa konfiguracja nie pozostawia wiele miejsca dla bagażu. Za to po złożeniu ostatniego rzędu 5008 zamienia się w komfortowego vana. Fotele środkowego rzędu można odsunąć mocno do tyłu, zostawiając ogrom miejsca na nogi, a za oparciami nawet 780 litrów na bagaż.

Peugeot 5008 GT Pack PureTech 180fot. Michał Szymaczek
Peugeot 5008 GT Pack PureTech 180

Ale i to nie koniec. W prosty sposób złożyć można oparcie przedniego prawego fotela, uzyskując możliwość przewozu bardzo długich przedmiotów – nawet 3,179 metra. Z kolei trzy niezależne fotele drugiego rzędu nie tylko są przesuwne i składane, ale i można je łatwo wyjąć – podobnie jak te z bagażnika. Jak więc widać, 5008 okazuje się wybitnie praktycznym SUV-em.

Peugeot 5008 GT Pack PureTech 180fot. Michał Szymaczek
Peugeot 5008 GT Pack PureTech 180

Peugeot 5008: silnik i układ jezdny

Na koniec parę słów o samym napędzie. Pod maską testowanego egzemplarza pracował 180-konny silnik benzynowy z rodziny PureTech, który cieszy ucho przyjemnym brzmieniem. W trybie sportowym, z obecnym w naszym modelu pakietem Sport, dodatkowo z głośników generowany jest mocniejszy i bardziej rasowy dźwięk, a oprócz tego wyostrza się reakcja pedału gazu i zmniejsza moc wspomagania kierownicy, dając lepsze wyczucie tego, co dzieje się z przednimi kołami.

Peugeot 5008 GT Pack PureTech 180fot. Michał Szymaczek
Peugeot 5008 GT Pack PureTech 180

Dzięki małej kierownicy i sportowej charakterystyce zawieszenia, długie na ponad 4,64 metra auto prowadzi się niemal jak kompakt, bez nadmiernych przechyłów nadwozia, choć z ograniczonym komfortem na nierównych drogach. Płynnie pracująca i optymalnie zestopniowana 8-biegowa przekładnia automatyczna reaguje na wciśnięcie gazu niemal natychmiast, w razie potrzeby wyciskając z silnika maksimum możliwości. Okupione jest to zwiększonym chwilowo hałasem benzynowej jednostki, ale idzie za tym całkiem żwawe przyspieszanie – do „setki” w 8,3 sekundy.

Jak na ważące ponad 1,6 tony auto i dość skromny moment obrotowy 250 Nm, wynik uznajemy za bardzo dobry. Plus za łopatki przy kierownicy i uruchamiany na dźwigni manualny tryb zmiany biegów, który nie wykazuje nadgorliwości i trzyma wybrane przez kierowcę przełożenie, nawet przy wysokich obrotach.

Peugeot 5008 GT Pack PureTech 180fot. Michał Szymaczek
Peugeot 5008 GT Pack PureTech 180

Test był zbyt krótki, żeby uczciwie ocenić zużycie paliwa Peugeota 5008, ale według naszych obserwacji w mieście „do zrobienia” jest wynik rzędu 8-9 l/100 km, a to, jak na silnik benzynowy bez hybrydowych dodatków, przyzwoity rezultat.

Peugeot 5008: nowoczesny i pojemny SUV w cenie

Na sam koniec cena. Jak wspomnieliśmy, tanio nie jest, bo testowany egzemplarz wart jest 195 300 złotych – wart 184 tys. zł poziom GT Pack doposażono tu bowiem w otwierany panoramiczny dach, alarm, lakier metalizowany czy podgrzewaną przednią szybę. Czy to drogo? I tak, i nie, bowiem z jednej strony samochody mocno w ostatnim czasie podrożały i żeby mieć dobrze wyposażony kompakt, trzeba wyłożyć sporo ponad 100 tys. złotych. Na tym tle flagowy wariant bardzo przestronnego, 7-miejscowego SUV-a, z dobrej jakości materiałami i mnóstwem systemów bezpieczeństwa i komfortu (och, nie wspomnieliśmy o świetnym masażu w obu przednich fotelach), mocnym silnikiem, świetną skrzynią i atrakcyjnym wyglądem, nie wygląda wcale na aż tak drogą propozycję.

Za pomoc w realizacji materiału dziękujemy dealerowi marki Peugeot - Inter Auto Kraków Jasnogórska

Peugeot 5008 PureTech 180 GT Pack

Dane producenta  
Cena Od 124 000 zł (Active) (testowana: 195 300 zł)
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika Benz., R4
Pojemność skokowa 1598 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
180 KM
5500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
250 Nm
1650/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 8-biegowa automat.
OSIĄGI
0–100 km/h 8,3 s
Prędkość maksymalna 222 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 7,8 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP) 173 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 7-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4641 x 1844 x 1640 mm, rozstaw osi 2840 mm, masa własna 1607 kg, poj. bagażnika 780/1940 l, poj. zbiornika paliwa 56 l.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA