Hybryda typu plug-in to z jednej strony konstrukcja dość kosztowna, już chociażby ze względu na akumulatory litowo-jonowe, z drugiej zaś dysponująca ponadprzeciętnie wysoką mocą, więc podobnie jak u innych producentów, u Peugeota z miejsca trafia na szczyt oferty „508”.
Peugeot 508 Hybrid - 40 km na prądzie
Jeżeli akumulatory ładujemy regularnie z zewnętrznego źródła energii (np. ze zwykłego gniazdka, co trwa parę godzin), Peugeot 508 to dwa samochody w jednym. W codziennej jeździe jest autem elektrycznym zdolnym pokonać 40 km (około 50 km podawane przez producenta jest naszym zdaniem zbyt optymistyczne). Duża część kierowców każdego dnia pokonuje właśnie taki dystans. W trybie elektrycznym „508” rozwija prędkość do 135 km/h, a z punktu widzenia kierowcy wrażenie podczas jazdy jest, z braku lepszego określenia, wyjątkowo oryginalne. Ruszając z miejsca i przyspieszając, podświadomie czeka się na rozruch silnika spalinowego – bo przecież ten silnik jest – ale rozruch nie następuje, a Peugeot jedzie jakby napędzany niewidzialną siłą.

Peugeot 508 Hybrid - Problem z wyczuciem hamulca
Akumulatory można również naładować podczas jazdy, co warto robić na przykład w trasie, by po wjechaniu do miasta poruszać się w trybie elektrycznym. W około 40 minut akumulator ładuje się do 80 procent, po godzinie jest „pełny”, trzeba jednak pamiętać, że to nie zastępuje ładowania z zewnętrznego źródła energii, więc nieszczególnie oszczędza paliwo.
Wada „508” jest taka, że podczas hamowania z lekką i średnią siłą, kiedy następuje odzysk energii, relacja między naciskiem na pedał hamulca a efektem hamowania zdaje się zmieniać w sposób losowy. Jednym razem słaby nacisk na pedał powoduje lekkie hamowanie, innym razem mocniejsze. Jedyny rozsądny komentarz jest taki, że tak nie powinno być.
Poza tym hybrydowy Peugeot 508 jest jak każdy inny z jego rodziny – superwygodny, bardziej spokojny niż ostry w zachowaniu, ma też wyjątkowo oryginalnie i atrakcyjnie stylizowaną kabinę.

Dane producenta | PEUGEOT 508 HYBRID 225 PHEV |
Cena | 197 400 zł (GT) |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj napędu | benzynowy R4 + elektryczny AC |
Moc maks. układu napędowego | 225 KM (165 kW) |
Maks. moment obr. układu | b.d. |
Silnik spalinowy | benzynowy R4 turbo, 1598 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
180 KM 5500/min |
Maks. moment obrotowy przy obrotach |
300 Nm 3000/min |
Silnik elektryczny | synchroniczny AC z magnesami stałymi |
Moc maksymalna | 81 kW (110 KM) |
Maks. moment obr. | 240 320 Nm |
Typ akumulatora | litowo-jonowy |
Ilość zmagazynowanej energii | 11,6 kWh |
Rodzaj napędu | na przednie koła, 8-bieg. przekładnia automatyczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 8,1 s |
Prędkość maksymalna | 240 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie (WLTP) | 1,3-1,5 l/100 km |
Emisja CO2 (WLTP) | 28-34 g/km |
NADWOZIE | |
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4750 x 1859 x 1403 mm, rozstaw osi 2793 mm, masa własna 1864 kg, poj. bagażnika 487 l, poj. zbiornika paliwa 42 l. Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej! Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami! Zobacz także: |
Komentarze