[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Peugeot 508 - Mieszanka nieoczywista

Peugeot 508 jest stylizowany jak samochód o sportowym zacięciu, ale to tylko przykrywka – pod efektowną karoserią kryją się ultrakomfortowe zawieszenie i oszczędny diesel.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 199 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Kiedy najnowsza „508” debiutowała na polskim rynku, Peugeot w pierwszej kolejności zaproponował klientom odmianę First Edition z bogatym wyposażeniem i najmocniejszymi silnikami. Patrząc na jej cenę przekraczającą 200 tys. zł, fani marki łapali się za głowy. Sytuacja zmieniła się po ujawnieniu cennika pozostałych wersji. I tak Peugeot 508 z dieslem 1.5 kosztuje 124 900 zł, co jest ceną rozsądną, a w bogato wyposażonej i sportowo stylizowanej wersji GT Line – 146 600 zł.

Promocja! Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

Peugeot 508 - GT a jednak komfortowe 

Chociaż nazwa tej drugiej odmiany przywodzi na myśl auta o sportowym charakterze, to testowany egzemplarz jest ich dokładnym przeciwieństwem. Peugeot otrzymał tak komfortowe zawieszenie, że nawet standardowe dla wersji GT Line 18-calowe obręcze kół nie pogarszają jakości tłumienia nierówności asfaltu. Karoseria niemal nie wykonuje pionowych ruchów, więc kierowca nie podskakuje na każdym wyboju, co więcej, większości z nich w ogóle nie odczuwa. Czasem tylko wysokie garby na jezdni okażą się zbyt dużym wyzwaniem dla opon i zawieszenia, ale wtedy na ratunek przychodzą fotele, miękkie i bardzo wygodne, których zadaniem jest również izolowanie kierowcy od drogi. Z czystym sumieniem przyznajemy, że Peugeot 508 – oczywiście z obręczami kół w rozsądnej wielkości i bez usztywnionych amortyzatorów – jest jednym z najwygodniejszym samochodów w klasie średniej.

Fotele można nisko opuścić, są mocno wyprofilowane, a dzięki podparciu ud kierowca po długiej trasie nie wysiada z auta zmęczony

Peugeot 508 - 1,5 to za mało

Wysoki komfort podróżowania to jednak nie tylko zasługa układu jezdnego, ale również zaskakująco skutecznie wyciszonej kabiny. Zaskakująco, bo Peugeot 508 ma przecież bezramkowe szyby, które raczej nie kojarzą się z dobrym wyciszeniem. Nieco gorzej wygłuszono komorę silnika, ale hałas 1,5-litrowego diesla słychać w zasadzie tylko wtedy, gdy mocno wciska się gaz.
Niestety pedał gazu trzeba wciskać do spodu niemal zawsze, gdy chce się szybko przyspieszyć, bo to najsłabszy silnik w 508 – jego parametry okazują się niewystarczające w aucie tej wielkości. Jeżeli jednak kierowcy zależy na spokojnej i wygodnej jeździe, wybór 130-konnego diesla będzie strzałem w dziesiątkę, bo poza miastem zużywa on 5 l paliwa na 100 km.

 

Oszczędność  nie zawsze ma sens – 8-biegowa przekładnia automatyczna jest warta każdej z 8000 złotówek, jakie trzeba za nią zapłacić W trybie sportowym układ kierowniczy pracuje z przyjemnym oporem, ale przekładnia długo zwleka ze zmianą biegu, lepiej zostać przy trybie normalnym

 

Dane producenta PEUGEOT 508 1.5 BLUEHDI GT LINE
Cena 146 600 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4, 1.5
Pojemność skokowa 1499 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
130 KM
3750/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
300 Nm
1750/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 8-biegowa, automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 10,0 s
Prędkość maksymalna 210 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 4,9-5,2 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
127-137 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy liftback, długość x szerokość x wysokość 4750 x 1859 x 1403 mm, rozstaw osi 2793 mm, masa własna 1864 kg, pojemność bagażnika 487/1537 l, pojemność zbiornika paliwa 55 l.

Zobacz także:

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA