Peugeot 508 PSE: Taxi 5 - TEST

Jeśli kiedyś powstanie dalszy ciąg filmowych przygód szalonego taksówkarza i jego spektakularnej „taryfy”, główna samochodowa rola w filmie jest już obsadzona – bez wątpienia reżyser powierzy ją 360-konnemu Peugeotowi 508, stuningowanemu przez Peugeot Sport Engineered.

Peugeot 505 PSE Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 135 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nawet bez tuningu na potrzeby filmu seryjny 508 SW Peugeot Sport Engineered prezentuje się tak, że trudno przejść obok niego obojętnie. Dodatkowe lotki przy zderzakach z przodu i z tyłu oraz na progach przed tylnymi kołami zdradzają, że to auto jest jakieś inne. Nie pasuje do pozostałych „508”. Potężne 4-tłoczkowe zaciski hamulcowe i 20-calowe obręcze kół ze sportowymi oponami Michelin Pilot Sport 4S w rozmiarze 245/35 dopełniają wizerunku samochodu, w którym przede wszystkim chodzi o osiągi. Gdyby nie monitor przepływu energii między trzema silnikami a kołami, trudno byłoby się zorientować, skąd te osiągi się biorą.

REKLAMA

Peugeot 508 PSE - Elektryczne wspomaganie 

Pod pokrywą silnika znajduje się znana z innych modeli 1,6-litrowa, turbodoładowana, benzynowa jednostka napędowa o mocy 200 KM, która do pary ma jeden z dwóch silników elektrycznych. Ten umieszczony z przodu osiąga moc 110 KM, a przy tylnej osi – o 3 KM wyższą. Monitor przepływu energii informuje, że „508” PSE w normalnych warunkach rusza z miejsca jako samochód elektryczny z napędem na tylne koła. Napędzane przez zaledwie 113-konny silnik, który maksymalny moment obrotowy o niezbyt wygórowanej wartości 166 Nm uzyskuje już od startu i utrzymuje do 4760 obr/min, spore kombi nabiera prędkości na tyle sprawnie, że trudno wyobrazić sobie, co będzie, gdy do akcji wkroczą pozostałe dwa silniki. Po mocniejszym wciśnięciu pedału przyspieszenia odpowiedź przychodzi sama. Głowy nie da się utrzymać tak, by nie oparła się o zagłówek. Fabryczny wynik 5,2 s od 0 do 100 km/h wydaje się bardzo prawdopodobny. Tak podpowiada subiektywne odczucie przyspieszenia – nie tylko zresztą do setki, 3 sekundy od 80 do 120 km/h też robią wrażenie.

Peugeot 505 PSEMateriały prasowe
Peugeot 505 PSEMateriały prasowe
Kierownica nisko, zegary – wysoko: peugeotowski kokpit trzeba polubić. Monitor przepływu energii pokazuje, które koła są w danej chwili napędzane

Peugeot 508 PSE - Lekka nadwaga 

Spora masa własna Peugeota 508 PSE, która wynosi 1875 kg, nie przeszkadza ani w sprawnym przyspieszaniu, ani w dynamicznym prowadzeniu auta. Układ kierowniczy, mimo że jest tylko przeciętnie bezpośredni, w połączeniu z małą kierownicą, amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia nierówności zależnej od wybranego profilu jazdy (są trzy – Comfort, Hybrid i Sport) oraz sportowymi oponami pozwala na szybką zmianę kierunku jazdy. Większość zakrętów, nawet ciasnych, daje się przejechać bez przekładania rąk na kierownicy. Na szczęście, bo ma eliptyczny kształt – jest spłaszczona u dołu i u góry – dlatego przekładanie rąk nie jest zbyt wygodne.

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 505 PSEMateriały prasowe
508 PSE na energii elektrycznej przejedzie do 42 km, na 43 litrach benzyny (pojemność baku) – też nie za daleko


Wykorzystywany na co dzień jak auto elektryczne – na dystansie do 42 km (wg WLTP) – 508 PSE robi bardzo dobre wrażenie. Jest dynamiczny, cichy i komfortowy. Hałas w kabinie pojawia się dopiero wtedy, gdy uruchamia się i pracuje silnik spalinowy. Niestety, bez niego najmocniejszy w historii Peugeota samochód produkowany seryjnie istnieć nie może. 508 PSE potrzebuje silnika spalinowego nie tylko, by mieć zasięg większy niż 42 km, ale również do uzyskania prędkości wyższej niż 140 km/h (maksymalna w trybie elektrycznym). 200-konna benzynowa jednostka napędowa przydaje się też jako sprawny agregat prądotwórczy, który potrafi szybko naładować (od 0 do 80%) akumulator o pojemności 11,5 kWh.
Biorąc pod uwagę cenę wynoszącą 306 500 zł, rywali 508 SW Peugeot Sport Engineered trzeba szukać wśród modeli premium. Popularne auta klasy średniej tak wysoko nie sięgają.

Peugeot 505 PSEMateriały prasowe
Emblematy w kolorze Kryptonite są znakiem rozpoznawczym Peugeot Sport Engineered
Peugeot 505 PSEMateriały prasowe
20-calowe obręcze kół kryją z przodu wentylowane tracze hamulcowe o średnicy aż 380 mm

 

Dane producenta PEUGEOT 508 SW PSE
Cena 306 500 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj napędu hybrydowy: benzynowy, R4 + 2 elektryczne AC
Moc maks. układu napędowego 360 KM
Maks. moment obr. układu 520 Nm
Silnik spalinowy benzynowy, R4 turbo 1598 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
200 KM
6000/min
Maks. moment obrotowy
przy obrotach
300 Nm
3000/min
Silnik elektryczny z przodu
 
Moc maksymalna 110 KM
Maks. moment obr. 320 Nm
Silnik elektryczny z tyłu
 
Moc maksymalna 113 KM
Maks. moment obr. 166 Nm
Ilość zmagazynowanej energii 11,5 kWh
Rodzaj napędu na cztery koła; 8-bieg. przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 5,2 s
Prędkość maksymalna 250 km/h (140 km/h w trybie elektr.)
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 2 l/100 km
Emisja CO2 46 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4790 x 1860 x 1420 mm, rozstaw osi 2800 mm, pojemność bagażnika 530/1780 l, pojemność zbiornika paliwa 43 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA