REKLAMA

Peugeot 508 SW – z rozmachem

Jest przestronny, pakowny, elegancki i nieźle jeździ. Peugeot 508 SW wydaje się bardziej niemiecki niż francuski. Czy to klucz do sukcesu i popularności?

Peugeot 508 SW
Nowe kombi klasy średniej ze stajni Peugeota jest bardziej anonimowe niż poprzednie generacje. Jest też pod każdym względem lepsze i w dobrej cenie.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 128 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

 

Patrząc na nowego Peugeota 508 SW, zwłaszcza z boku, trudno jednoznacznie określić z jaką marką i jakim modelem ma się do czynienia. W przeciwieństwie do sprzedawanego jeszcze do "wczoraj" 407 SW, sylwetka auta jest zdecydowanie bardziej stonowana, zwłaszcza tylna część nadwozia.

W porównaniu z poprzednikiem samochód urósł pod każdym niemal względem. Wyjątek stanowi mniejsza aż o 45 kg masa własna. 508 kombi jest zaledwie o 20 kg cięższy niż sedan. Może poszczycić się także niskim współczynnikiem oporu powietrza Cx (0,28), co wpływa na obniżenie zużycia paliwa i emisję CO2. Generalnie na ekologię i ekonomię położono duży nacisk. Dowodem na to może być m.in. przewaga w ofercie silników wysokoprężnych. Benzynowe są tylko dwa. Oba mają pojemność 1,6 l i moc 120 (wersja wolnossąca) lub 156 KM (turbodoładowana). Wśród diesli do wyboru są cztery silniki HDi: 1.6 o mocy 112 KM, dwa dwulitrowe o mocy 140 lub 163 KM oraz najmocniejszy 2.2 (204 KM). Ten ostatni występuje wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów i montowany jest w sportowej wersji GT, która w przednim zawieszeniu, zamiast tradycyjnych kolumn Mc Phersona, wykorzystuje podwójne wahacze. Gwarantuje to lepszą stabilność podczas szybkiej jazdy krętymi drogami. Ku pokrzepieniu serc ekologów przewidziano wersję 1.6 e-HDi z zaawansowanym systemem start-stop i specjalnym alternatorem, który pozwala wyjątkowo często i na długo wyłączać silnik na postoju. W połączeniu ze zautomatyzowaną skrzynią biegów nie jest mistrzem dynamiki, ale oszczędności - na pewno. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 4,4 l/100 km, a wyświetlacz komputera pokazuje czas przez jaki silnik "oddawał się relaksowi".

Bagażnik 508 SW ma 560 l (to więcej niż np. w Mondeo), regularne kształty, a po złożeniu oparcia tylnej kanapy (jednym naciśnięciem guzika) wzrasta ona do 1598 litrów. To z pewnością poważny argument przemawiający na korzyść Peugeota. Mimo identycznego jak w limuzynie rozstawu osi, wnętrze wydaje się większe, zwłaszcza patrząc z pozycji tylnej kanapy. Wrażenie przestronności potęguje panoramiczny dach (o powierzchni 1,62 m2), montowany seryjnie w droższych wersjach.

REKLAMA

 

PEUGEOT 508 SW 1.6 THP

Peugeot 508 SW 1.6 THP
Cena90 900 zł
KonkurenciVW Passat, Ford Mondeo
Silnikbenzynowy, R4,1.6 turbo
Moc/przy obrotach156 KM/6000 obr/min
0–100 km/h8,8 s
Prędkość maksymalna218 km/h
Zużycie paliwa6,5 l/100 km
Emisja CO2150 g/km
Silnikpojemność skokowa 1598 cm3, maksymalny moment obrotowy 240 Nm w zakresie 1400–4000 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, dług.x szer. x wys. 4813 x 1853 x 1476 mm, rozstaw osi 2817 mm, masa własna 1420 kg, pojemność zbiornika paliwa 72 l, poj. bagażnika (wg VDA) 560/1598 l.

Deska rozdzielcza, jakość wykonania i montażu są identyczne jak w limuzynie - rewelacyjne. Brakuje otwartego schowka na telefon, czy dokumenty i to w zasadzie największa wpadka, jaką można wytknąć projektantowi wnętrza. Wszystkie przełączniki są w łatwo dostępnych i logicznych miejscach, obsługa jest intuicyjna i nie wymaga sięgania do instrukcji obsługi.

Na drodze 508 SW zachwyca komfortem, precyzją pracy układu kierowniczego i właściwościami jezdnymi. Trudno się do czegokolwiek przyczepić. Nawet zawieszenie w wersjach podstawowych świetnie tłumi nierówności i pracuje cicho. Kompromis pomiędzy sztywnością a komfortem - idealny.

Najlepszym wyborem z palety silników będzie 2-litrowy HDi lub turbodoładowany silnik benzynowy. W obu przypadkach osiągi wystarczają, aby szybko i tanio połykać kilometry. Moc rozwijana jest płynnie, a zjawisko turbodziury niemal nie istnieje. Dotyczy to zwłaszcza jednostki 1.6 THP.

Nawet cena za dobrze wyposażone kombi w okolicach 90 000 złotych nie powinna działać odstraszająco. Konkurencja bywa droższa. Za wyborem 508 SW przemawia także najdłuższa w klasie pięcioletnia gwarancja.

Tekst Michał Hutyra
amis 3/2011

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (9)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA