Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.8
BP BP

Peugeot 607 - Bez kompleksów

Peugeot 607 przeszedł kurację - wyładniał, otrzymał nowe sześciocylindrowe, wysokoprężne serce 2.7 V6 HDi i dzięki temu może być bardziej pewny siebie.

Peugeot 607 Najwięcej zmian dokonano tam gdzie ich nie widać – są one za to odczuwalne w trakcie jazdy.

auto motor i sport 2/2005

Najwięcej Peugeotów 607 sprzedaje się we Francji. U nas model ten zachwytu nie wzbudził.

Ale teraz "607" stała się elegantsza - przybyło chromu, zmieniono osłonę i wloty powietrza do chłodnicy, znak firmowy urósł, najmniejsze (montowane seryjnie) aluminiowe felgi mają 17 cali, a przeciwmgielne reflektory zyskały modny okrągły kształt.

We wnętrzu zwraca uwagę kolorowy monitor wyświetlający informacje komputera pokładowego, nawigacji, czy systemu audio. Zegarom zafundowano chromowane obwódki, a tapicerce nowe odcienie. Niestety, za kierownicą nadal siedzi się zbyt wysoko.

Najwięcej zmian dokonano tam gdzie ich nie widać - są one za to odczuwalne w trakcie jazdy. Jednostka napędowa "607" ma 2,7 l pojemności, dwie turbiny, produkuje imponującą moc 204 KM i moment obrotowy 440 Nm. Silnik ten jest wytwarzany we współpracy z Fordem (debiutował w Jaguarze S-Type). Już od pierwszych chwil zachwyca niskim poziomem hałasu i bezwibracyjną, równą pracą. Mocy nie brakuje mu w żadnym przedziale obrotów; czy jedzie się autostradą, czy stromą górską drogą - nic nie daje odczuć, że mamy do czynienia z prawie 1800-kilogramowym kolosem. Silnikowi dzielnie pomaga sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów ze sterowaniem "Tiptronic system Porsche".


DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwozieDługość x szerokość x wysokość 4902 x 1835 x 1442 mm, rozstaw osi 2800 mm, masa własna 1723 kg, pojemność bagażnika 468 l, pojemność zbiornika paliwa 80 litrów.
SilnikWysokoprężny z wtryskiem typu common- rail, w układzie V, 6-cylindrowy, 4 zawory na cylinder, pojemność skokowa 2721 cm3, moc 150 kW (204 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy 440 Nm przy 1900 obr/min. Napęd na koła przednie. 6- bieg. automatyczna skrzynia biegów.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 9,3 s Prędkość maksymalna 230 km/h Średnie zużycie paliwa 8,4 l/100 km

V-szóstki wyposaża się w nowe, sterowane elektronicznie zawieszenie AMVAR oraz czujniki przy każdym kole, zapewniające kontrolę tłumienia w czasie rzeczywistym. Co to oznacza w praktyce? To kierowca decyduje (wciskając przycisk) czy chce mieć auto komfortowe i dostojnie płynąć, rozkoszując się krajobrazem, czy zdecydować się na jego utwardzenie i mknąć szybko po zakrętach, wykorzystując możliwości, jakie daje silnik. Jeśli kierowca przeholuje, idą mu w sukurs sztab poduszek powietrznych i najnowszy ESP (Bosch 8.0), który, niestety, włącza się automatycznie - nawet po wyłączeniu go przyciskiem - gdy auto przekroczy 50 km/h.

Poprawiono skuteczność hamulców Peugeota 607, zwiększając średnicę tarcz hamulcowych. W trakcie jazd testowych - nawet podczas zjazdu drogą górską (kilka km) i katowaniu ich poprzez rozpędzanie auta i hamowanie przed zakrętem - hamulce działały prawie tak samo efektywnie jak na początku.

Tekst: Michał Hutyra
Zdjęcia: Peugeot

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 41 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Bez kompleksów...jak najbardziej trafne spostrzeżenie, Peugeot 607 to naprawdę limuzyna bez kompleksów, wygodne, bezpieczne i inteligentne auto. Od niedawna jeżdżę tym modelem i po "przetestowaniu" innych marek , a jeżdżę już od 20 lat , jestem jak najbardziej na tak...!!!
    ~Beata, 2008-11-01 15:31:55
  • avatar
    zgłoś
    Peugeot 607 przeszedł kurację - wyładniał, otrzymał nowe sześciocylindrowe, wysokoprężne serce 2.7 V6 HDi i dzięki temu może być bardziej pewny siebie.
    auto motor i sport, 2008-05-02 18:44:23
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij