Peugeot Sport to oddział francuskiej marki odpowiedzialny m.in. za model 908 startujący w Le Mans oraz 208 T16, za kierownicą którego Loeb pobił dotychczasowy rekord wjazdu na szczyt Pikes Peak, pokonując 156 zakrętów 20-kilometrowej trasy w czasie 8:13 min. Krótko mówiąc, w Peugeot Sport pracują goście, którzy wiedzą jak budować szybkie auta. Dlatego to właśnie im powierzono stworzenie mocniejszej odmiany modelu RCZ – wersji R.
Lista modyfikacji jest długa, a na niej m.in. blok silnika poddany specjalnej obróbce termicznej, dzięki czemu jest odporniejszy na wysoką temperaturę, kute tłoki wykonane ze stopu aluminium używanego w F1, czy wydajniejsza turbosprężarka. Dzięki temu z silnika 1.6 udało się wycisnąć aż 270 KM. Do kompletu dodano jeszcze lepsze właściwości aerodynamiczne, ostrzej zestrojone zawieszenie oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, dzięki któremu auto nie traci pary w zakrętach. I oczywiście wydajniejsze hamulce, z tarczami o średnicy 380 mm.
Efekt? Sprint do setki w niecałe 6 sekund i wyprzedzanie na dowolnie krótkim odcinku. Do tego bezstresowe połykanie zakrętów przy absurdalnych prędkościach i zaskakujące przyspieszenie nawet powyżej prędkości autostradowych. Chapeau bas przed panami z Peugeot Sport!
Dane producenta | Peugeot RCZ R 1.6 THP |
Cena | 153 000 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | benzynowy, R4 turbo |
Pojemność skokowa | 1598 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 270 KM/6000 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 330 Nm/1900-5500 obr/min |
Przeniesienie napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna |
Osiągi | |
0–100 km/h | 5,9 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 6,3 l/100 km |
Emisja CO2 | 145 g/km |
Nadwozie | |
2-drzwiowe, 2+2-miejscowe coupé, długość x szerokość x wysokość 4294 x 1845 x 1352 mm, rozstaw osi 2612 mm, masa własna 1280 kg, pojemność bagażnika 321 l, pojemność zbiornika paliwa 55 l. |
Naszym zdaniem
Adam Majcherek - redaktor „auto motor i sport”
Z ceną między Golfem R i Klasą A AMG będzie łakomym kąskiem dla „szybkich i wściekłych” kierowców.
To polubisz - sensowne spalania
Przy spokojnej jeździe w mieście 270 koni potrafi zadowolić się niewiele ponad 8 litrami bezołowiowej.
Tego nie - fotele
Chciałoby się usiąść niżej, a zagłówek wyprofilowano chyba do jazdy w kasku – nie da się wygodnie oprzeć głowy.
Adam Majcherek
amis