REKLAMA

Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi - wszechstronny

Peugeot Rifter, następca Partnera, to przestronne, pełne wszelkich wygód osobowe auto. Nawet jeśli na pierwszy rzut oka na takie nie wygląda.

auto motor i sport

W wypadku takich modeli jak Rifter zwykle pojawia się myśl, że to jednak auto użytkowe tylko zaadaptowane do przewozu osób, nie będące w stanie wyzbyć się charakteru „dostawczaka”. Co więc Rifter ma z samochodu dostawczego i czy to w czymś przeszkadza? Przede wszystkim wspólny jest kształt nadwozia – sześcienna bryła z wielkimi szybami z przodu i po bokach, dzięki którym z wnętrza wszystko doskonale widać. Szerokie rozsuwane drzwi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie oraz mocowanie fotelika dla dziecka, jeśli ktoś chciałby wykorzystywać Riftera jako auto rodzinne. Inna „dostawcza” cecha to bardzo przestronna kabina, wręcz z nadmiarem miejsca, zwłaszcza nad głową pasażerów – i to mimo że pod sufitem umieszczono półkę sięgającą od przedniej szyby aż nad fotele z tyłu. Półek i schowków jest tu zresztą mnóstwo, łącznie z ogromnym w konsoli środkowej i z kieszeniami w drzwiach. Wielki przedział bagażowy to kolejny przydatny spadek po modelu dostawczym: ma długość metra, a po złożeniu oparć foteli zwiększa się aż do 1,88 m. Tu jednak pojawia się pewne ograniczenie – trzech pojedynczych foteli w drugim rzędzie (dopłata 700 zł, w standardzie jest kanapa) nie można zdemontować lub przesunąć, w tradycyjnych vanach czy SUV-ach najczęściej jest to możliwe.

auto motor i sport
auto motor i sport
Panoramiczny dach kosztuje 3100 zł, pod nim znajduje się długa półka z półprzezroczystego tworzywa; Na fotelach siedzi się wysoko, oparcia składają się równo z podłogą bagażnika

Za to podłoga bagażnika znajduje się nisko jak w osobowym aucie i bez wysiłku można do niego włożyć bagaże. Do klasycznych aut osobowych Rifter upodabnia się z kolei m.in. za sprawą tablicy rozdzielczej. Typowa dla modeli Peugeota mała kierownica w tym wielkim aucie wygląda trochę groteskowo, ale ani jej, ani zegarom nie da się odmówić urody. Duży dotykowy ekran służy do obsługi bogatego menu. Riftera wyposażono w wiele systemów asystujących (za dopłatą), na ekranie można więc obserwować obraz z kamery znajdującej się za autem (pakiet Park Assist kosztuje 5150 zł), wyświetlają się na nim znaki drogowe, Rifter może mieć też system monitorowania martwego pola i automatycznej zmiany świateł – jak typowe auto osobowe. 1,5-litrowy diesel o mocy 130 KM lubi, żeby kręcić go wysoko, jest cichy i przy spokojnej jeździe zużywa 7 l/100 km. Auto bez trudu rozpędza się i dynamicznie porusza z prędkością 130 km/h. Dziedzictwo samochodu dostawczego w Rifterze jest więc raczej zaletą, tym bardziej że staranne wykończenie wnętrza nie daje powodów do skojarzeń z autem do przewozu towarów.

auto motor i sport
Tablica rozdzielcza jak w innych Peugeotach, krótka dźwignia 6-biegowej skrzyni mechanicznej

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot Rifter - dane techniczne

Dane producenta Peugeot Rifter
Cena 97 000 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4,
Pojemność skokowa 1499 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
130 KM
3750/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
300 Nm
1750/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 11,6 s
Prędkość maksymalna 184 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 4,4 l/100 km
Emisja CO2 116 g/km
 
Nadwozie: 5-drzwiowy, 5- lub 7-miejscowy van,
dł. x szer. x wys. 4403 x 1848 x 1837 mm, rozstaw osi 2785 mm, masa własna 1430 kg, długość przestrzeni ładunkowej 1000/1880 mm, poj. bagażnika b.d., pojemność zbiornika paliwa 50 l.

Zobacz także: nowy Seat Leon w szczegółach

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA