[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Peugeot Traveller: W drogę

Trudno wyobrazić sobie wygodniejszy samochód do dalekich podróży dla kilku osób niż Peugeot Traveller. Dzisiejszy kurs obsługuje wersja z długim nadwoziem i 150-konnym dieslem.

peugeot traveller Peugeot Traveller
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 58 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Pewnie, że znajdzie się z tuzin limuzyn i trzy razy tyle SUV-ów, które komfortowo przewiozą czterech pasażerów i kierowcę. Są też na rynku vany, które przyjmą na pokład dwóch dodatkowych pasażerów. Jednak w tego typu autach warunki w trzecim rzędzie siedzeń są takie, jak w klasie ekonomicznej, a nie biznesowej. Żeby się tam zmieścić przeważnie trzeba zawrzeć kompromis z pasażerami w drugim rzędzie foteli i poprosić ich o przesunięcie siedzeń w przód. Pozostaje też kwestia bagażnika, którego pojemność przy siedmiu fotelach kurczy się rozpaczliwie do wielkości kufra w aucie miejskim. Odpowiedzią na tego typu problemy jest duży van, taki jak Peugeot Traveller właśnie.

Peugeot Traveller - wymiary

Jego nadwozie ma długość ponad 5,3 m, a więc mniej więcej taką, jaką nadwozia luksusowych limuzyn w wersjach z przedłużonym rozstawem osi. W kabinie wielkiej jak wagon mieści się siedem osób i kierowca (układ siedzeń 2+3+3), a za ostatnim rzędem foteli znajduje się bagażnik o pojemności nawet 1700 litrów (mierzonej do wysokości siedzeń). Za dopłatą (7800 zł) trzymiejscowa kanapa w 2. i 3. rzędzie jest dzielona w stosunku 1:3 do 2:3, a ponieważ umieszczono ją na prowadnicach, każdą jej część można niezależnie przesuwać. Zadaniem wymagającym pewnej ekwilibrystyki i siły (a najlepiej pomocy drugiej osoby) jest wyjęcie obydwu kanap z auta. Powstaje wtedy już nie zwykły bagażnik, lecz ogromny przedział ładunkowy o pojemności, uwaga, 2932 lub 4554 litrów. Miejsca jest tyle, że mogłoby tu zaparkować auto miejskie.

REKLAMA
Mocniej pochylona kierownica to jedna z niewielu cech, które przywodzą na myśl auto dostawcze
„Elektryka” drzwi to w wersji Allure standard; można nimi sterować np. przyciskiem na słupku lub pilotem

Ale Peugeot Traveller ma przede wszystkim wozić ludzi, nie towary. I spełnia tę potrzebę wyśmienicie, również gdy chodzi o najmłodszych pasażerów, bo przy każdym siedzeniu zainstalowano uchwyty Isofix. Miejsca nad głową jest tyle, że czasami człowiek miałby ochotę wstać i rozprostować kości. Podróż w Travellerze upływa też przyjemnie dlatego, że ma on raczej osobowy charakter – przy każdym rzędzie foteli znajdują się nawiewy klimatyzacji, a przednie fotele są nie tylko podgrzewane, ale mają nawet funkcję masażu. Jednak są i braki, a ten najbardziej odczuwalny to znikoma liczba portów USB we wnętrzu, przydałyby się również w tylnej części kabiny.

Peugeot Traveller - Pozycja za kierownicą, wyposażenie, osiągi

Z pozycji kierowcy łatwo obserwować świat przed Travellerem i z jego boków – to dlatego, że fotele umieszczono wysoko, a duże lusterka zapewniają świetny ogląd sytuacji. Warto zainwestować w pakiet Visiopark 1, który zawiera kamerę cofania z przydatną funkcją „zoomu”, kiedy auto znajduje się bardzo blisko przeszkody oraz monitoring martwego pola widzenia w lusterkach.
Mocnym, i to dosłownie, elementem auta jest 150-konny diesel o wysokim maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 370 Nm. W gamie jednostek napędowych oferowanych do Travellera to złoty środek, bo niezbyt wyobrażamy sobie jazdę wersją 120-konną. Z kolei najmocniejszy, 180-konny silnik, jest droższy o 10 tys. zł i Peugeot łączy go standardowo z automatyczną skrzynią biegów. Testowana wersja o mocy 150 KM spisuje się doskonale na autostradzie i w ruchu miejskim, nawet przy komplecie pasażerów. Jej mocną stroną jest też niewielkie zużycie paliwa – w trasie około 7 l/100 km. Jak na długodystansowca przystało.

Dostęp do wnętrza jest bardzo dobry, widoczność ze środka  znakomita, a przestrzeń – absolutna

Dane producenta PEUGEOT TRAVELLER ALLURE LONG BLUEHDI 150
Cena 195 700 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4, 2.0
Pojemność skokowa 1997 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
150 KM
4000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
370 Nm
2000/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 10,3 s
Prędkość maksymalna 184 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 6,7-7,8 l/100 km
Emisja CO2(WLTP) 177-205 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 8-miejscowy van, długość x szerokość x wysokość 5306 x 1920 x 1890 mm, rozstaw osi 3275 mm, masa własna 1759 kg, pojemność bagażnika 1700/2932/4554 l, pojemność zbiornika paliwa 69 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA