Jeśli na serio myślisz o samochodzie rodzinnym, poszukiwania rozpoczynasz od sprawdzenia wielkości kabiny, pojemności bagażnika, czasem liczby miejsc i schowków. Znaczenie mają też komfort jazdy i rozmaitość "bajerów", które sprawią radość Tobie i pasażerom. Ilość koni mechanicznych, czy atrakcyjny kształt nadwozia schodzą na dalszy plan. Dla żony istotny może okazać się kolor nadwozia czy wielkość lusterka w osłonie przeciwsłonecznej, ważne będzie też zużycie paliwa - wszak to kobiety najczęściej odpowiadają za domowy budżet.
Z zewnątrz najmniej efekciarsko wygląda Partner. Z przodu auto jest opływowe, tył to typowy prostopadłościan. Zamiast finezyjnego kształtu otrzymujemy maksimum funkcjonalności. Ogromna tylna pokrywa odsłania czeluści bagażnika. Jego pojemność do wysokości półki wynosi 675 litrów. Po złożeniu tylnych foteli wzrasta do rekordowych 3000 l. Dodatkowo fotel pasażera da się złożyć wpół, dzięki czemu można przewieźć przedmiot o długości blisko trzech metrów - na przykład deskę surfingową bądź wielki parasol ogrodowy. Zresztą "sztuczkę" ze składanym oparciem przedniego fotela znają wszystkie prezentowane samochody.
Co ciekawe, dłuższy o 15 cm Peugeot 5008 ma rozstaw osi prawie identyczny jak Partner. Te dodatkowe centymetry długości są "marnowane" wyłącznie na bardziej opływowy kształt nadwozia. Wiadomo, że van powinien też "wyglądać". W modelu 5008 tylna pokrywa opada łagodnie, a minimalnie szersze nadwozie (27 mm) sprawia, że standardowa pojemność bagażnika wynosi 679 l (o 4 l więcej niż w Partnerze). Po złożeniu tylnych foteli (składają się tworząc płaską podłogę) wzrasta do 1754 litrów. Niby nieźle, ale taką pojemnością bagażnika dysponują dziś auta typu kombi klasy średniej. Do rekordu Partnera Peugeotowi 5008 bardzo daleko.
Model 3008 to prawdziwy mikrus. Gdyby zestawić go z autami kompaktowymi, bo większość genów dzieli z 308, nie wypadłby źle. Jednak w tym towarzystwie bagażnik o pojemności 432 l należy uznać za mało pojemny. Na korzyść 3008 działa jednak fakt, że bagażnik można sprytnie podzielić dodatkową podłogą, dzięki czemu przewożone przedmioty nie gniotą się tak, jak ma to miejsce w dwóch pozostałych autach. Wysoki próg załadunku możemy obniżyć opuszczając górną część tylnego zderzaka. Niestety, sięgnięcie w głąb bagażnika jest wówczas prawie niemożliwe. Pociągając za dźwigienkę znajdującą się na wysokości tylnej półki, można złożyć oparcie tylnej kanapy i powiększyć w ten sposób bagażnik. Jego maksymalna pojemność wynosi 1241 litrów, czyli znowu niewiele. Na osłodę pozostaje fakt, że i tu podłoga jest niemal idealnie płaska. Co ciekawe, 3008 i Partner, przy niemal identycznej długości nadwozia, mają różny rozstaw osi (115 mm na korzyść Partnera).