Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0
BP BP

Piąty wymiar

Jak dotąd w Polsce były oferowane cztery pick-upy - Toyota Hilux, Nissan Navara, Mitsubishi L 200 i SsangYong Actyon Sports. Na razie nie są zbyt popularne. Czy polubimy takie auta dzięki pojawieniu się na rynku Forda Rangera?

Ford Ranger Limited Najlepiej wyposażona wersja Limited ma m.in. chromowane "orurowanie", czujniki cofania i odmienny przedni zderzak

Ewentualnej modzie na pick-upy sprzyjają przepisy podatkowe pozwalające odliczyć całość podatku VAT od należnego podatku zawartego w cenie pojazdu, gdyż auta tego typu są traktowane jako ciężarówki.

Wśród niewielu konkurentów Ford Ranger ma duże szanse - choć nie jest zbyt luksusowy, ma mocny silnik i duże możliwości przewozowe. I równie dobre, japońskie pochodzenie, bo tak naprawdę jest to bliźniak Mazdy BT 50, tyle że ze znakiem Forda. Pozwala to sądzić, że będzie trwały i niezawodny.

Nowy pick-up nie poraża wyglądem, choć masywna, klasyczna sylwetka z wielkim "grillem" jest stateczna i budzi zaufanie. Duży prześwit (20,5 cm) i tylna, sztywna oś zawieszona na resorach obiecują trwałość i duże możliwości terenowe. Ranger - zbudowany na ramie - oprócz dołączanego napędu przedniej osi, wyposażony został w reduktor i mechanizm różnicowy tylnej osi o zwiększonym tarciu. Jazdy po śniegu i lodzie w średnio trudnym terenie górzystym pokazały dobrą sprawność napędu. Ford bez problemu wspina się i zjeżdża ze wzniesień, utrzymując zadany kierunek ruchu nawet przy niedociążonej tylnej osi. Również kopny śnieg nie jest dla niego przeszkodą. Wysoki moment obrotowy silnika pozwala precyzyjne posługiwać się gazem.

Z racji konstrukcji Ranger nie jest mistrzem na szosie, ale i tu okazuje się całkiem sprawny. Zawieszenie co prawda informuje o nierównościach, ale jest niezłym kompromisem między ładownością a komfortem. Ranger nie jest mistrzem sprintu (do 100 km/h rozpędza się prawie 18 s), ale subiektywne odczucia są dużo lepsze. Żwawy, wysokoprężny silnik konstrukcji Mazdy łatwo wchodzi na obroty pozwalając sprawnie przyspieszać i utrzymywać nawet sporą prędkość podróżowania. Oczywiście, prawie dwutonowe, wysokie auto nie zapewni precyzji prowadzenia właściwej samochodom osobowym, ale za to uzyskujemy możliwość przewiezienia ładunku o masie ponad jednej tony i holowania trzytonowej przyczepy (hamowanej).

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciomiejscowy, czterodrzwiowy pick-up, długość x szerokość x wysokość 5075 x 1805 x 1745 mm, rozstaw osi 3000 mm, masa własna 1785 kg, ładowność 1075 kg.
SilnikWysokoprężny, rzędowy, czterocylindrowy, OHC, 3 zawory na cylinder, pojemność skokowa 2499 cm3, moc 105 kW (143 KM) przy 3500 obr/min, maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 1800 obr/min. Napęd na cztery koła.
Osiągi* Przyspieszenie 0-100 km/h 17,9 s, prędkość maksymalna 158 km/h, średnie zużycie paliwa 8,9 l/100 km
CenaFord Ranger Limited 133 590 zł

Miło zaskakuje przestronne wnętrze - ładne i nowoczesne, choć skromne i wyposażone tylko w to, co jest najpotrzebniejsze. Z przodu na wygodnych fotelach miejsca nie brakuje, z tyłu jest podobnie w wersji z czterodrzwiową, pięcioosobową kabiną; w wersji z przedłużoną - dwa tylne siedzenia nie zapewniają wygody w dłuższej podróży. W wyposażeniu standardowym są dwie czołowe poduszki gazowe, centralny zamek, elektryczne sterowanie szybami drzwi i lusterkami zewnętrznymi, radioodtwarzacz CD, hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego i ABS.

Bazowy Ranger w wersji XL z krótką kabiną kosztuje 72 000 zł netto, z wydłużoną, czteroosobową 82 000 zł netto, a z najdłuższą - 90 000 zł netto. Niecierpliwi mogą już zamawiać auto u dealerów Forda; samochody do jazd próbnych pojawią się dopiero w maju.

Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: Ford i autor

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 98 277 PLN
Dostępne nadwozia: pick-up-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij