Jeśli do tej pory hybryda kojarzyła Ci się z autem, które osiągi i przyjemność z prowadzenia poświęca na rzecz ekonomii jazdy, to jak pokazują przykłady aut z superligi, pokroju Ferrari laFerrari czy Porsche 918 Spyder, czas zmienić podejście. Kolejnym samochodem, który klasę hybryd przeciąga na stronę sportu jest limuzyna Infiniti.
Źródłem osiągów w Q50 jest benzynowy 3,5-litrowy V6 (który napędzał m.in. Nissana 350Z). W dużym skrócie – kierowca przy każdym zakresie obrotów czuje jak duży zapas „pary” i chęci do wkręcania się na wyższe rejestry ma ta jednostka, okraszona dodatkowo bardzo przyjemną dla ucha ścieżką dźwiękową.
W świecie wykastrowanych z rasowego „soundtracku”, turbodoładowanych silników o pojemności około dwóch litrów to miła odmiana. Przy czym kiedy prawa stopa kierowcy pracuje delikatnie, do kabiny przenika tylko przytłumiony pomruk V-szóstki. Albo i wyłącznie szum toczących się opon – Q50 potrafi bowiem żywić się jedynie elektronami, które zasilają 68-konny silnik elektryczny.
W trybie Eco (jest jeszcze Standard, Sport i Personal) przy przepisowej jeździe ten prawie 2-tonowy kolos zadowoli się niespełna 6 litrami benzyny na setkę. Swoje drugie oblicze Q50 pokazuje jednak w ustawieniu Sport – sztuczny opór na kierownicy zwiększa się (w Infiniti kierownica nie ma sztywnego połączenia z kołami), a reakcje na gaz są momentalne.
Dzięki układowi steer-by-wire nierówności nie są przenoszone na wolant, w dodatku ruchy nim są błyskawicznie zamieniane na zmianę kierunku jazdy, co zwiększa precyzję prowadzenia.
Napęd AWD tak kieruje momentem obrotowym (w normalnych warunkach 100% idzie na tył, w kryzysowych do 50% na przód), że auto prowadzi się jak posznurku. To wszystko dostaniesz w cenie o 25 tysięcy złotych niższej od ceny konkurencyjnego BMW ActiveHybrid serii 3.
Dane producenta | Infiniti Q50 Hybrid AWD |
Cena | 226 336 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | benzynowy, V6 |
Pojemność skokowa | 3498 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 302 KM/6800 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 350 Nm/ 5000 obr/min |
Przeniesienie napędu | na cztery koła, 7-bieg. przekł. autom. |
Osiągi | |
0–100 km/h | 5.4 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 6,8 l/100 km |
Emisja CO2 | 159 g/km |
Nadwozie | |
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, dług. x szer. x wys. |
Szymon Piaskowski
Redaktor AMiS
Naszym zdaniem
Znakomity długodystansowiec – komfortowy i szybki.Bardzo dobra alternatywa dla konkurentów z Europy.