Cee’d w wersji GT już na pierwszy rzut oka wygląda bardziej apetycznie niż auta, którymi poruszają się przedstawiciele handlowi. Ma nadmuchane zderzaki, dwukolorowe, 18-calowe obręcze kół i groźnie wyglądający „wydech”; wewnątrz akcentów sportowych znajdziemy mniej.
Inne są kierownica i zegary, dołożono aluminiowe nakładki na pedały. Jednak najbardziej charakterystyczne są sportowe, świetnie wyprofilowane kubełkowe fotele Recaro.
Już po przejechaniu kilku kilometrów czuć, że zawieszenie jest sztywniej zestrojone, a układ kierowniczy działa z większym oporem niż w „cywilnych” modelach Kii cee’d.
Największe wrażenie robią jednak osiągi. 1,6-litrowy silnik turbo o mocy 204 KM imponuje przyspieszeniem i elastycznością. Ma też wystarczający zapas momentu obrotowego (265 Nm), dostępnego w przedziale 1750-4500/min. Auto jest wyposażone w świetną 6-biegową przekładnię mechaniczną –właśnie dlatego bardzo spontanicznie reaguje na dodanie gazu.
Podczas dynamicznej jazdy cee’d GT spala dość dużo benzyny – nawet 12,3 l/100 km. Warto więc odrobinę poskromić temperament, bo można obniżyć zużycie aż o 6 l/100 km. Kia cee’d GT kosztuje 88 990 zł. Niemało, jednak za bezpośredniego rywala – VW Golf GTI – trzeba zapłacić o 20 tys. zł więcej, a ładunek emocjonalny obydwu aut jest bardzo podobny.
Dane producenta | Kia cee'd GT |
Cena | 88 990 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | benzynowy, R4 turbo |
Pojemność skokowa | 1591 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 204 KM/ 6000 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 265 Nm/ 1750–4500 obr/min |
Przeniesienie napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekł. mech. |
Osiągi | |
0–100 km/h | 7.7 s |
Prędkość maksymalna | 230 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 7,4 l/100 km |
Emisja CO2 | 171 g/km |
Nadwozie | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x |
Michał Hutyra
Redaktor AMiS
Naszym zdaniem
Cee’d GT ma bardzo dobre właściwości jezdne i osiągi.To kompakt z pazurem, dobry do codziennej jazdy.