REKLAMA

Polestar 2 - Nowa gwiazda polarna

Chociaż Polestar 2 to model prototypowy, jeździ jak auto w pełni dojrzałe. Z silnikami o łącznej mocy 408 KM jest bardziej komfortowy niż ostry.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 91 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Debiut Polestara 2 zaplanowano na czerwiec 2020 roku, my mieliśmy okazję już teraz pojeździć prototypem. Jego dopracowanie robi wrażenie. Miłe w dotyku tworzywa, matowe drewno, tkanina, skóra, błyszczące ozdobne panele – wszystko nowoczesne, a przy tym przytulne. Multimedia? Jak najbardziej na czasie, rządzą Android i Google, do obsługi służą 11-calowy ekran dotykowy i system głosowy, który uczy się sposobu mówienia osoby wydającej komendy – a nie odwrotnie.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

11-calowy ekran przypomina tablet; kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy

Polestar 2 - najlepszy układ napędowy

Polestar – należący do chińskiego koncernu Geely, właściciela Volvo – zdradza bliskie pokrewieństwo ze szwedzką marką. Takie jak w Volvo są w Polestarze 2 kierownica, dźwigienki przy niej, minimalistyczne cyfrowe wskaźniki i wygodne fotele. Układ napędowy jest najlepszy ze wszystkich, jakie dotąd stosowali Szwedzi. Auto rozpędza się cicho i błyskawicznie, korzystając z mocy 408 koni i momentu obrotowego o wartości 660 Nm pochodzących z dwóch silników elektrycznych, które zawsze pracują jednocześnie. Siła napędowa jest przekazywana do kół przedniej i tylnej osi w proporcji 50/50, bo uznano, że taki podział jest najbardziej efektywny. Jednak gdy zajdzie potrzeba, te proporcje się zmieniają – i dobrze, bo samochód, którym jeździliśmy w deszczu na torze testowym zawsze zapewniał znakomitą trakcję, a przy tym dawał się łatwo kontrolować. Testowego Polestara 2 wyposażono w amortyzatory z mechaniczną, a nie adaptacyjną regulacją siły tłumienia. Między innymi dzięki nim auto niezwykle sprawnie tłumi nierówności, jakie specjalnie przygotowano na torze, łącznie z niewielką hopką w zakręcie. Poczucie stabilności podczas jazdy i precyzję prowadzenia wzmacnia układ kierowniczy z trzystopniową regulacją siły wspomagania.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Polestar 2 - zasięg ponad 350 km

Zasięg Polestara 2 według WLTP wynosi 500 km. W praktyce przy spokojnej jeździe można pokonać odległość 350-400 km. Pełne ładowanie akumulatorów prądem o mocy 150 kW trwa 45 minut, a do pojemności 80% – poł godziny. Czyli pełna wygoda na co dzień – tak po szwedzku.

Zobacz także:

Z wyglądu trochę Volvo, ale jednak inne; drzwi bagażnika unoszą się elektrycznie, pod przednią pokrywą też jest miejsce na bagaż

Dane producenta POLESTAR 2
Cena jeszcze nie znana
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj napędu elektryczny AC (2 silniki)
Moc maksymalna
przy obrotach
300 kW (408 KM)
b.d.
Maks. moment obrotowy
przy obrotach
660 Nm
b.d.
Rodzaj napędu na cztery koła
Przeniesienie napędu automatyczne, jednostopniowe o stałym przełożeniu
Zespół akumulatorów litowo-jonowe
Ilość zmagazynowanej energii 78 kWh
OSIĄGI
0–100 km/h 4,8 s (wartość szacowana)
Prędkość maksymalna 200 km/h
ZUŻYCIE ENERGII ELEKTRYCZNEJ
Średnie b.d.
Emisja CO2 0 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4607 x 1859 x 1478 mm, rozstaw osi 2735 mm, masa własna b.d., pojemność bagażnika b.d.

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA