Porównanie używanych: Opel Astra vs Chevrolet Cruze
Porównanie używanych: Opel Astra vs Chevrolet Cruze
Chevrolet Cruze jako nowy był tańszy od Astry nawet o 12 tys. zł. Na rynku używanych różnica jest dużo mniejsza. Czy warto dopłacać do „niemca”, skoro Chevy ma wiele takich samych rozwiązań?
Opel Astra SILNIK: 1.4 TURBO (140 KM) ROCZNIK: 2010 CENA: 40-44 000 ZŁ
Za Dynamiczny silnik, komfortowe zawieszenie Przeciw Słaba widoczność, wyższa cena zakupu
Chevrolet Cruze SILNIK: 1.8 R4 (141 KM) ROCZNIK: 2011 CENA: 35 000 ZŁ
Za Duży bagażnik, atrakcyjna cena, ciekawy wygląd Przeciw Plastiki mało odporne na rysy, głośne zawieszenie
Werdykt Lepsza jest Astra, ale jeśli nie dbasz o komfort i estetykę a szukasz oszczędności wybierz Cruza.
Na co warto zwrócić uwagę w tych modelach? Czytaj na następnych stronach.
REKLAMA
REKLAMA
Chevrolet Cruze - Polecamy wersję Najlepszy jest benzynowy silnik 1.8 (skonstruowany przez Opla) – ma 141 KM, więc sprawdzi się nawet w dłuższej trasie. Średnio pali nieco ponad 8 litrów na setkę. Bardzo dobrze współpracuje z instalacją LPG.
Chevrolet Cruze - Największa zaleta Duży bagażnik (w hatchbacku 413 l, po złożeniu siedzeń 1254 litry) oraz przestronne wnętrze. Całkiem komfortowe są również fotele, na których można zająć wygodną pozycję za kierownicą (regulowaną).
REKLAMA
REKLAMA
Chevrolet Cruze - Największa wada Niższa cena musi się skądś brać. W tym przypadku jest to plastikowe wnętrze, na szczęście materiałowe przeszycie deski trochę poprawia jego wygląd. Irytują też stuki dobiegające z zawieszenia przy przejeżdżaniu dziur.
Chevrolet Cruze - Co sprawdzić kupując Użytkownicy skarżyli się na pękanie przednich plastikowych nadkoli – wymiana na nowe nie zawsze rozwiązuje problem. W wersji sedan często zacina się również zamek bagażnika.
REKLAMA
REKLAMA
Chevrolet Cruze - Koszty utrzymania O dostępność części (Chevrolet nie sprzedaje już aut w Europie) nie trzeba się bać – będą na rynku (jako nowe) przez co najmniej 10 lat. Ich ceny nie są wysokie, ale bardzo niskie też nie (np. sprzęgło kosztuje ok. 760 zł).
Opel Astra - Polecamy wersję Złoty środek – dzięki turbodoładowaniu silnik 1.4 ma dość pary (140 KM i 200 Nm), a niewielka pojemność to ukłon w stronę niższego spalania (w trasie może wynieść około 5,5 l/100 km).
REKLAMA
REKLAMA
Opel Astra - Największa zaleta Znakomite zawieszenie – nawet bez opcjonalnego systemu FlexRide (amortyzatory o zmiennej charakterystyce pracy). Astra jest stabilna i świetnie izoluje pasażerów od nierówności nawierzchni.
Opel Astra - Największa wada Atrakcyjna stylistyka odbija się niekorzystnie na widoczności z wnętrza. Widok do przodu przysłaniają pochylone słupki, do tyłu zaś nie widać prawie nic. Astry szukaj tylko z czujnikami parkowania!
REKLAMA
REKLAMA
Opel Astra - Co sprawdzić kupując Działanie elektrycznego hamulca ręcznego, który czasem „puszcza”. W niektórych autach stwierdzano też wodę w bagażniku, więc nie zapomnij o sprawdzeniu, czy pod wykładziną nie ma wilgoci.
Opel Astra - Koszty utrzymania Spalanie zależy od stylu jazdy i waha się od ok. 5,5 do 11 l/100 km. Części do Opla są nieco droższe niż do Chevroleta (np. sprzęgło o 100 zł), choć nie zawsze (klocki hamulcowe kosztują po 80 zł do obu aut).
Już w najbliższych dniach na budowanym odcinku autostrady A1 zacznie działać odcinkowy pomiar prędkości. Dodajmy, że w tym miejscu ograniczenie prędkości wynosi 70 km/h.
Oferta elektrycznych modeli Volkswagena powiększa się o model, który był już dostępny, ale tymczasowo zniknął z salonów. Mowa o Volkswagenie e-up!, którego znów można zamawiać.
Dacia Sandero debiutuje w nowej odsłonie. Ma nie tylko bardziej nowoczesny wygląd, ale przede wszystkim konstrukcję. Auto podrożało w stosunku do poprzednika, ale niewiele.
43. edycja Rajdu Dakar zakończona. Zawodnicy zapamiętają ją jako bardzo trudną nawigacyjnie i niezwykle wymagającą. W tej sytuacji wyniki osiągnięte przez ekipę ORLEN Team zasługują na najwyższe uznanie.
Pojemność bagażnika to parametr, który dla potencjalnych klientów jest istotny. Jego pomiar nie jest jednak tak łatwy, jak mogłoby się wydawać, choćby ze względu na procedury. Jak zatem się to robi?
Toyota Gazoo Racing wkracza w nową erę wyścigów długodystansowych. Od sezonu 2021 zespół będzie startował w cyklu FIA WEC modelem GR010 HYBRID w nowej klasie Le Mans Hypercar.
O zasięgu procederu cofania liczników kilometrów możemy dowiedzieć z raportu opublikowanego przez firmę Carvertical, zajmującą się sprawdzaniem przeszłości samochodów na podstawie numeru VIN. Raport został opracowany na bazie 500 tysięcy danych na temat aut używanych zbieranych przez rok - od października 2019 roku do października 2020 r. Uwzględnia on dane z 15 państw.
Mazda wjeżdża do segmentu aut elektrycznych na własnych zasadach. W MX-30, w przeciwieństwie do rywali, najważniejszy nie jest duży zasięg, tylko krótki czas ładowania akumulatorów.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze