W nowym Boxsterze takie same jak u poprzednika są pokrywy bagażników, przednia szyba i soft top. Nadwozie wygląda jakby zafundowano mu intensywne sesje z trenerem, który pomógł odsłonić mięśnie.
Za wieloma zmianami, jak to u Porsche, stoi technika, np. o 0,5 cala szersze tylne koła poprawiają stabilność auta. A ta jest po prostu niesłychana. Jeden z instruktorów jazdy stwierdził, że przeciętnemu kierowcy, na krętej drodze, łatwiej będzie rozwinąć większą prędkość jadąc właśnie Boxsterem, niż mocniejszą „911”. 2,5-litrowy silnik osiąga 350 KM (o 35 KM więcej niż 6-cylindrowy bokser poprzednika), a z pakietem Sport Chrono (dopłata 8500 zł, brać w ciemno!) auto przyspiesza do setki w 4,2 s. 420 Nm rozłożonych od 1900 do 4500 obr/min to gwarancja, że w każdej sytuacji jest czym jechać.
W silniku poprzednika największe pokłady adrenaliny kryły się w okolicach maksymalnych obrotów, teraz najprzyjemniejsze są przyspieszenia z niskich i średnich, także z powodu chrapliwego dźwięku silnika. Szkoda tylko, że brakuje mu dramatycznych nut granych przez poprzednika. Ale jeśli ktoś nie miał z nim wcześniej do czynienia, płakać nie będzie, bo nowy model ma tryb sportowego wydechu, któremu strzały i prychnięcia są nieobce.
Tym, którzy tęsknią za sześcioma cylindrami spieszymy donieść, że w Boxsterze zmieści się 3-litrowy bokser z „911". Panowie z Porsche, do dzieła!
Dane producenta | Porsche 718 Boxster S |
Cena | 325 290 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benz., B4 turbo |
Pojemność skokowa | 2497 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
350 KM 6500/min |
Maksymalny moment obrotowy w przedziale obrotów |
420 Nm 1900-4500/min |
Rodzaj napędu | na tylne koła; 6-biegowa przekł. mech. |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 4,6 s |
Prędkość maksymalna | 285 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 8,1 l/100 km |
Emisja CO2 | 184 g/km |
NADWOZIE | |
2-drzwiowy, 2-miejscowy roadster, długość x szerokość x wysokość 4379 x 1801 x 1280 mm, rozstaw osi 2475 mm, masa własna 1355 kg, poj. bagażnika przód/tył 150/125 l, ładowność 310 kg, poj. zbiornika paliwa 64 l. |
Naszym zdaniem
Szymon Piaskowski redaktor "auto motor i sport"
W Polsce największy problem Boxstera nazywa się Porsche 911. Klienci wolą dopłacić i kupić ten drugi model. Czy to, że Boxster S ma turbinę z 911 Turbo S skłoni ich do zmiany zdania?
TO POLUBISZ - SPORT RESPONSE
Ten przycisk na kierownicy (jak w „911”) sprawia, że na 20 sekund auto przechodzi w tryb maksymalnie sportowy.
TEGO NIE - NAWI W OPCJI
Trudno uwierzyć, ale Boxster S nie ma w standardzie nawigacji. W aucie za 325 tys. zł kosztuje ona prawie 8000 zł ekstra.