FACE LIFTING UBRANIA PLUS NOWE MIĘŚNIE
Nadwozie ma odświeżoną „grafikę” – z przodu przeprojektowany zderzak z ultrawąskimi kierunkowskazami oraz innymi wlotami powietrza, które z kolei mają „aktywne” żaluzje, natomiast z tyłu lampy w stylu tych z 918 Spydera, zmieniony wlot powietrza na pokrywie silnika, a na bokach tylnego zderzaka pojawiły się otwory do odprowadzania gorąca z intercoolerów. Kabina dostała z kolei inną kierownicę oraz nowy system multi-audio-sat-Google-nav-media-online-Apple-surround-co tam jeszcze, w skrócie zwany PCM i od teraz montowany standardowo.
Razem z pakietem Sport Chrono na kierownicy pojawia się przełącznik trybów jazdy (zwykły, sportowy, sport plus oraz indywidualny), natomiast egzemplarze z tym pakietem oraz z przekładnią PDK otrzymują dodatkowy guzik zwany Sport Response – swego rodzaju „dopalacz”, który na 20 s ustawia układ napędowy w trybie maksymalnego przyspieszenia.W Sokole Millennium służył on Hanowi Solo do skoku w nadświetlną.
![]() |
Nowy silnik jest o kilkanaście kg cięższy, jednak "911" pozostaje idealnie zbalansowana |
Jednak największą nowością jest oczywiście silnik Carrery. Trzylitrowy, wyposażony w układ bezpośredniego wtrysku paliwa, dwie turbosprężarki i do pary dwie chłodnice powietrza doładowującego. Na deser – sucha miska olejowa. Ma wyższą o 20 KM moc w porównaniu z odchodzącym silnikiem, jednak tak naprawdę o niutonometry tu chodzi nowa jednostka przy 1700 obr/min rozwija moment obrotowy (500 Nm) wyższy niż poprzedni silnik robił to w swoim apogeum (440 Nm przy
5600 obr/min).
MOCNIEJ, SZYBCIEJ, WIĘCEJ
Dzięki tej potężnej sile napędowej, podczas zwykłej oraz dynamicznej jazdy, czyli przez jakieś 95 procent czasu spędzanego w aucie, „911” jest teraz w porównaniu z poprzednikiem zwyczajnie lepsza. Carrera „jedzie” niskimi obrotami i raz, że jest przy tym bardziej dynamiczna, a dwa, że przez cały czas zachowuje ogromną rezerwę osiągów.
![]() |
![]() |
![]() |
Błąd nareszcie usunięty – w nowej „911” z przekładnią PDK tryb ręcznej zmiany biegów jest jak trzeba, z redukcją do przodu | Tylne opony Porsche Carrery S mają teraz identyczny rozmiar jak te z 911 Turbo S | Kąt natarcia tylnego spoilera jest dobierany samoczynnie, by zmniejszyć siłę nośną |
W połączeniu z dwusprzęgłową przekładnią PDK, którą na świecie wybiera pewnie z 9 klientów na 10, jest jeszcze bardziej autem codziennym i całorocznym, a przy tym w każdej chwili gotowym do agresji. Przy bardzo spokojnej jeździe przekładnia utrzymuje silnik w przedziale 1500- 2000 obr/min (jeszcze przed przekroczeniem 60 km/h potrafi wrzucić 7. bieg!) i w efekcie, jeśli dla kogoś ma to znaczenie, średnio „911” zużywa o około litr mniej paliwa na każdych stu kilometrach.