Jeśli o nas chodzi, to żałujemy tylko, że jest tak podobny do poprzedniego. Wygląda w zasadzie jak GT3 RS sprzed trzech lat, tyle że z innym przednim zderzakiem i małymi wlotami powietrza na pokrywie bagażnika. Do tego nowy kolor nadwozia, cała reszta w zasadzie identyczna.
NA STYKU DROGOWEGO I WYŚCIGOWEGO
Nie mówi to nic o tym, ile tak naprawdę zmieniło się pod skórą GT3 RS. Tak jak w wypadku każdego modelu GT z cyfrą znajdujemy się na krawędzi między autem drogowym, a wyścigowym i jeśli kogoś styk tych dwóch światów interesuje, to specjalne elementy można wyliczać bardzo długo. Poza widocznymi listwami na przednim zderzaku i progach, wlotami i wylotami powietrza, a także ogromnym tylnym skrzydłem GT3 RS ma całą masę aerodynamicznych detali, które pracują, a nie tylko efektownie wyglądają. Na przykład w odróżnieniu od aut, które się obnoszą z dyfuzorami będącymi tylko dekoracją, RS ma z tyłu dyfuzor, który robi swoją aerodynamiczną robotę. Ale żeby go zobaczyć, trzeba zajrzeć pod zderzak.
Do tego dochodzi oczywiście zbijanie kilogramów, gdzie tylko się da – układ wydechowy z tytanu, przednie błotniki, pokrywa bagażnika, dach oraz pokrywa silnika z włókna węglowego, w tylnej części nadwozia szkło typu gorilla i zderzaki z superlekkiego poliuretanu. A dodatkowo, na wzór ubiegłorocznego GT2 RS, do GT3 RS można dokupić pakiet Weissach, który z masy auta urywa aż 28 kg. Lżejsze o 11,5 kg magnezowe obręcze kół, o 9,6 kg lżejszy tytanowy zamiast stalowego pałąk bezpieczeństwa, chudsze o 5,3 kg stabilizatory z włókna węglowego, kolejne 800 gramów urwane z tylnego skrzydła, pół kilograma z dachu, 300 gramów – to nie żart – z lusterek i wreszcie nasze ulubione wariactwo: o 200 gramów lżejsze łopatki zmiany biegów.
Porsche z pełną powagą podkreśla też, że „zoptymalizowane” zostały nawet kratki wylotów powietrza w przednich nadkolach, co dla nas znaczy tyle, że obsesja firmy na punkcie udoskonalania GT3 RS jest na skraju obłędu, czyli dokładnie tam, gdzie powinna być.
![]() |
![]() |
![]() |
Wyloty powietrza w przednich błotnikach służą zmniejszeniu ciśnienia w nadkolach | Wloty typu Naca na pokrywie bagażnika są jak te z GT2 RS i służą chłodzeniu hamulców | Wloty przed tylnymi błotnikami przy dużych prędkościach karmią silnik dodatkową porcją powietrza |
Komentarze