W sierpniowym wydaniu magazynu „auto motor i sport” (8/2020) przygotowaliśmy dla Was porównanie trzech samochodów o bardzo wysokich osiągach, które mimo to nadają się do codziennej jazdy, przez cały rok. Naprzeciw siebie stanęły 600-konne Audi RS 6, 625-konne BMW M8 Competition Gran Coupe oraz 650-konne Porsche 911 Turbo S. O tym, który samochód najlepiej łączy w sobie cechy auta sportowego i samochodu praktycznego, przeczytacie w tym właśnie wydaniu miesięcznika, natomiast poniżej – 5 najważniejszych cech nowego Porsche 911 Turbo S.

1. Porsche 911 Turbo S Cabriolet – nowy silnik
Od 2015 roku, kiedy 911 Carrera otrzymała silnik z turbodoładowaniem, w miejsce wolnossącego, model Turbo nie jest jedyną wersją wyposażoną w turbosprężarkę – tak jak w przypadku Taycana, który z kolei w ogóle nie ma turbo, nazwa taka została zarezerwowana więc dla najmocniejszej wersji modelu. Nowe 911 Turbo S nie wyróżnia się więc na tle Carrery układem turbodoładowania, wyróżnia się natomiast innym silnikiem – Carrery mają 3-litrowego boksera, a Turbo mocniejszego, 3,8-litrowego.
To całkowicie nowy silnik, który nie ma nic wspólnego z poprzednim (znanym z modeli generacji 997 i 991). Bazuje on na wspomnianym silniku Carrery, a jego pojemność wynosi… 3,7 litra! Porsche jednak tak przywiązało się przez lata do pojemności 3.8, że i w nowym modelu pozostawiono taką nomenklaturę. Nowy silnik otrzymał szereg modyfikacji, wśród nich większe turbosprężarki, które zapewniają jeszcze wyższe ciśnienie doładowania, a także układ chłodzenia rodem z 911 GT2 RS oraz nowy, bardziej precyzyjny układ wtrysku paliwa.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Rezultat tych zmian? Osiągi silnika wzrosły zauważalnie – moc podskoczyła do 650 KM (poprzednik osiągał maksymalnie 605 KM), a moment obrotowy wynosi teraz 800 Nm.
Komentarze
~bart, 2020-07-15 11:32:58
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?