Rok temu Carrera S w naszym teście porównawczym pogoniła kota Audi R8 4.2 FSI Quattro i BMW M3 Coupé. Uznaliśmy wtedy, że "bardzo zbliża się do ideału wzorcowego samochodu sportowego". W tym roku w ofercie polskiego importera pojawiła się Carrera S ze składanym, miękkim dachem. I jest tylko odrobinę mniej jadowita od wersji coupé.
W porównaniu z odmianą zamkniętą, kabriolet jest wszechstronniej utalentowany. Prawie tak samo nadaje się do bardziej agresywnej jazdy, bo z dwusprzęgłową przekładnią PDK do setki doskakuje w czasie zaledwie 0,2 s dłuższym niż robi to coupé (4,5 kontra 4,3 s) i rozpędza się do 299 km/h (coupé - do 302 km/h) i tak naprawdę trzeba wyciskać z niego siódme poty, by poczuć, że nadwozie nie jest tak sztywne jak w wersji zamkniętej. Z drugiej strony, cabrio może pełnić rolę doskonałego pojazdu do tak zwanego POM-u, czyli powolnego objazdu miasta, uprawianego wieczorami chociażby w każdej większej nadmorskiej miejscowości. Nie ma cienia szansy, by ktokolwiek przeoczył obecność "dziewięćsetjedenastki" na ulicy, a po otwarciu dachu - także jej kierowcy.
Zgodnie z tradycją, Porsche 911 ma miękki, materiałowy dach, który nareszcie skonstruowano tak, że gdy patrzysz na profil auta, możesz zupełnie się nie zorientować, że masz do czynienia z kabrioletem. Rozłożony dach zupełnie nie psuje linii nadwozia, jak to miało miejsce w starszych generacjach, w których zawsze było widać miejsca łączenia elementów stelażu. Dzięki zastosowaniu w jego konstrukcji stopów magnezu, jest zdecydowanie lżejszy niż dachy w poprzednich generacjach modelu 911.
W porównaniu ze starszymi generacjami, nowa "911" jest jeszcze bardziej przyjazna dla kieszeni. O ile można tak powiedzieć o samochodzie, na który na dzień dobry trzeba wyłożyć 550 tysięcy złotych, a dopłaty wymagają nawet takie elementy, jak czujniki parkowania, elektrycznie składane lusterka, podgrzewane fotele, tempomat, czy dywaniki. Chwila zakreślania kolejnych punktów na liście opcji i już robi się 730 tysięcy złotych. Ale za to na stacji paliw będziesz mile zaskoczony, gdy uświadomisz sobie, że Twoje 400-konne cabrio pali około 9 litrów na 100 kilometrów, czyli tyle, co jeszcze parę lat temu każdy benzynowy kompakt.
DANE TECHNICZNE
DANE TECHNICZNE | |
---|---|
Cena | 553 524 zł |
Konkurenci | Audi R8 Roadster, BMW M3 Cabrio |
Silnik | benzynowy, B6, 3.8 |
Moc/przy obrotach | 400 KM/7400 obr/min |
0-100 km/h | 4,5 s |
Prędkość maksymalna | 299 km/h |
Zużycie paliwa | 8,9 l/100 km |
Emisja CO2 | 210 g/km |
Silnik | pojemność skokowa 3800 cm3, maksymalny moment obrotowy 440 Nm przy 5600 obr/min, skrzynia biegów 7PDK, napęd na tylne koła. |
Nadwozie | 2-drzwiowy, 4-miejsc. kabriolet, długość x szerokość x wysokość 4491 x 1808 x 1292 mm, rozstaw osi 2450 mm, masa własna 1485 kg, dopuszczalne obciążenie 420 kg, poj. bagażnika 290 l. |
Tekst Adam Majcherek,
zdjęcia Mariusz Barwiński
Komentarze
~Samuraj, 2012-10-04 01:06:10
eri, 2012-10-03 20:49:04
airmatic, 2012-10-03 19:20:30
~Samuraj, 2012-10-03 01:36:20
eri, 2012-10-02 15:15:21
auto motor i sport, 2012-10-02 10:34:36
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?