REKLAMA

Porsche Cayenne S Hybrid: Prakyczne Porsche

Porsche Cayenne pierwszej generacji wydawał się za masywny i zbyt łakomy. Nowy ma być bardziej trendy – zwłaszcza jako hybryda.

Porsche Cayenne Hybrid S
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 368 000 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nowy Cayenne ma masę o 180 kg mniejszą, co wraz z modernizacją silników pozwala oszczędzić do 23 procent paliwa. Dzięki zwiększeniu długości nadwozia o 5 cm (do 4,85 m) i rozstawu osi o 4 cm wnętrze jest wreszcie tak obszerne, jak można się spodziewać patrząc na Cayenne’a z zewnątrz. Dzielona w proporcji 40:60 tylna kanapa przesuwa się o 16 cm, dzięki czemu łatwo powiększyć bagażnik. Oparcia foteli składa się jednym ruchem ręki i w taki sposób, że powiększony bagażnik ma prawie płaską podłogę – tak praktyczne nie było dotąd żadne Porsche.

Po przekręceniu kluczyka początkowo nic się nie dzieje. Słychać tylko cichy szum – to system komputerowy liczy i sortuje swoje megabajty, ani śladu typowego brzmienia potężnego silnika, przecież to hybryda. Nosi ona dodatkowe oznaczenie S, co ma sugerować, że jej zdolności dynamiczne nie ustępują tym, jakie mają modele z V8 pod maską. Naciśnięcie na gaz powoduje, że Cayenne wręcz eksploduje przyspieszeniem, bo maksymalny moment obrotowy o wartości 580 Nm jest do dyspozycji już przy 1000 obr/min. Niestety, krótko po tym krzywa momentu staje się płaska i osiągi Cayenne’a S nie dorównują osiągom wersji z V8.

REKLAMA

Zwinność potężnego Porsche jest porównywalna z tą oferowaną przez auta klasy średniej. Cayenne pewnie pokonuje zakręty, a jeśli ESP uzna, że zbyt szybko – łagodnie ingeruje. Przy wyjściu z zakrętu auto nigdy nie traci przyczepności, o co dba elektronika przeszczepiona z Panamery. Podczas spokojnej jazdy Cayenne komfortowo tłumi nierówności drogi, nowy ośmiobiegowy automat łagodnie zmienia przełożenia. Także dzięki temu zużycie paliwa spadło do 8,2 l/100 km – o takich wartościach osiem lat temu nawet nikt nie marzył.

 
Porsche Cayenne Hybrid S
Między innymi dzięki mniejszej kierownicy Cayenne jeszcze bardziej upodobnił się do innych Porsche
 
Porsche Cayenne Hybrid S
Na wyświetlaczu po prawej od obrotomierza pojawiają się dane pochodzące od silnika lub wskazania nawigacji
 
Porsche Cayenne Hybrid S
Za sprawą 3-litrowego V6 od Audi, Cayenne S Hybrid to pierwsze seryjne Porsche ze sprężarką mechaniczną

 

Ciszej proszę!
Jeśli wycie sprężarki mechanicznej wydaje się komuś zbyt natarczywe albo dźwięk V6 zbyt surowy, powinien wcisnąć przycisk E-Power. Wtedy Cayenne Hybrid zaczyna cicho szumieć i rusza w drogę napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 34 kW. Energię jednostka ta czerpie z akumulatora niklowo-wodorkowego o napięciu 288 woltów i pojemności 1,7 kWh. Stosownie do tych parametrów zasięg Cayenne’a jest niewielki, na dodatek mocno zależny od lokalnych warunków. W mieście tryb elektryczny przydaje się częściej i daje kierowcy Porsche przedsmak tego, co czeka go w przyszłości – cichy samochód sportowy.

Dane producenta Porsche Cayenne S Hybrid
Cena 372 883 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benz., V6, 3.0 + silnik elektr.
Pojemność skokowa 2995 cm3
Moc maks./przy obrotach 333 KM/5500 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 440 Nm/3000 obr/min
Przeniesienie napędu na cztery koła; 8-biegowa przekładnia automatyczna
Osiągi
0–100 km/h 6,5 s
Prędkość maksymalna 242 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 8,2 l/100 km
Emisja CO2 193 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4846 x 1939 x 1705 mm, rozstaw osi 2895 mm, masa własna 2910 kg.
Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA