Nowy Cayenne ma masę o 180 kg mniejszą, co wraz z modernizacją silników pozwala oszczędzić do 23 procent paliwa. Dzięki zwiększeniu długości nadwozia o 5 cm (do 4,85 m) i rozstawu osi o 4 cm wnętrze jest wreszcie tak obszerne, jak można się spodziewać patrząc na Cayenne’a z zewnątrz. Dzielona w proporcji 40:60 tylna kanapa przesuwa się o 16 cm, dzięki czemu łatwo powiększyć bagażnik. Oparcia foteli składa się jednym ruchem ręki i w taki sposób, że powiększony bagażnik ma prawie płaską podłogę – tak praktyczne nie było dotąd żadne Porsche.
Po przekręceniu kluczyka początkowo nic się nie dzieje. Słychać tylko cichy szum – to system komputerowy liczy i sortuje swoje megabajty, ani śladu typowego brzmienia potężnego silnika, przecież to hybryda. Nosi ona dodatkowe oznaczenie S, co ma sugerować, że jej zdolności dynamiczne nie ustępują tym, jakie mają modele z V8 pod maską. Naciśnięcie na gaz powoduje, że Cayenne wręcz eksploduje przyspieszeniem, bo maksymalny moment obrotowy o wartości 580 Nm jest do dyspozycji już przy 1000 obr/min. Niestety, krótko po tym krzywa momentu staje się płaska i osiągi Cayenne’a S nie dorównują osiągom wersji z V8.
Zwinność potężnego Porsche jest porównywalna z tą oferowaną przez auta klasy średniej. Cayenne pewnie pokonuje zakręty, a jeśli ESP uzna, że zbyt szybko – łagodnie ingeruje. Przy wyjściu z zakrętu auto nigdy nie traci przyczepności, o co dba elektronika przeszczepiona z Panamery. Podczas spokojnej jazdy Cayenne komfortowo tłumi nierówności drogi, nowy ośmiobiegowy automat łagodnie zmienia przełożenia. Także dzięki temu zużycie paliwa spadło do 8,2 l/100 km – o takich wartościach osiem lat temu nawet nikt nie marzył.
![]() |
Między innymi dzięki mniejszej kierownicy Cayenne jeszcze bardziej upodobnił się do innych Porsche |
![]() |
Na wyświetlaczu po prawej od obrotomierza pojawiają się dane pochodzące od silnika lub wskazania nawigacji |
![]() |
Za sprawą 3-litrowego V6 od Audi, Cayenne S Hybrid to pierwsze seryjne Porsche ze sprężarką mechaniczną |
Ciszej proszę!
Jeśli wycie sprężarki mechanicznej wydaje się komuś zbyt natarczywe albo dźwięk V6 zbyt surowy, powinien wcisnąć przycisk E-Power. Wtedy Cayenne Hybrid zaczyna cicho szumieć i rusza w drogę napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 34 kW. Energię jednostka ta czerpie z akumulatora niklowo-wodorkowego o napięciu 288 woltów i pojemności 1,7 kWh. Stosownie do tych parametrów zasięg Cayenne’a jest niewielki, na dodatek mocno zależny od lokalnych warunków. W mieście tryb elektryczny przydaje się częściej i daje kierowcy Porsche przedsmak tego, co czeka go w przyszłości – cichy samochód sportowy.
Dane producenta | Porsche Cayenne S Hybrid |
Cena | 372 883 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | benz., V6, 3.0 + silnik elektr. |
Pojemność skokowa | 2995 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 333 KM/5500 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 440 Nm/3000 obr/min |
Przeniesienie napędu | na cztery koła; 8-biegowa przekładnia automatyczna |
Osiągi | |
0–100 km/h | 6,5 s |
Prędkość maksymalna | 242 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 8,2 l/100 km |
Emisja CO2 | 193 g/km |
Nadwozie | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4846 x 1939 x 1705 mm, rozstaw osi 2895 mm, masa własna 2910 kg. |
Komentarze
auto motor i sport, 2014-09-30 16:25:16
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?