[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Porsche Panamera GTS - czegoś jakby brakowało

Mocniejsza, ostrzejsza, szybsza i lepiej wyposażona niż podstawowe wersje, Panamera GTS plasu-je się poniżej odmiany Turbo. Poprzednia Panamera GTS była wyjątkowa dzięki wolnossącemu silnikowi V8 – była nawet lepsza niż Turbo. Jak jest tym razem?

Chodzi oczywiście o rzeczy typu komfort, luksus i status, jednak mimo że są one życiowo ważne, nam przede wszystkim chodzi o jazdę. Tym bardziej że Panamera to samochód, który w swojej kategorii nie ma równych, nawet biorąc pod uwagę takie modele jak Mercedes-AMG E 63 czy BMW M5. Szczególnie dotyczy to wersji GTS, która w Porsche oznacza model nieco wzmocniony, ostrzejszy oraz seryjnie wyposażony w elementy związane z jazdą i prowadzeniem. Panamera GTS ma więc inne detale wykończenia nadwozia i kabiny, a także pneumatyczne, obniżone o 10 mm zawieszenie plus pakiet zwany Sport Chrono. Jako pierwsza Panamera otrzymuje też wyświetlacz typu head-up, który niedługo pojawi się na liście wyposażenia pozostałych wersji.

Porsche Panamera GTS - silnik

Do napędu służy ten sam silnik, co w Panamerze Turbo, tyle że zdetuningowany z 550 KM do 460 KM, połączony z ośmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową; siła napędowa trafia oczywiście do czterech kół. Do pierwszych jazd Porsche podstawiło tor wyścigowy, więc nie pozostało nam nic innego, jak wrzucić Panamerę na granicę przyczepności i zobaczyć, co się będzie działo. Ze wszystkich zalet – świetne osiągi, ogromna przyczepność, superprecyzyjne prowadzenie – w wypadku wersji GTS na pierwszym planie jest tzw. wyważenie. Auto toleruje każdy styl jazdy, zarówno agresywny, wymuszający na układzie jezdnym posłuszeństwo, jak i bardziej spokojny, kiedy kierowca jedynie sugeruje, co ma się dziać i pozwala, by Panamera zrobiła to sama.

Silnik V8 biturbo Panamery GTS jest taki sam, jak wersji Turbo, tyle że zamiast 550 ma 460 KM

Szybko okazuje się jednak, że najszerzej Porsche rozwija skrzydła, gdy o włos-dwa zmniejszysz prędkość wbijania się w zakręty, kiedy przestaniesz wymagać, by dwie tony zmieniały kierunek jazdy tak ostro, jak robią to małe auta sportowe. Wtedy stabilność osiąga prawie taki poziom, jaki mają 911 Carrery, siły boczne stają się większe niż bardzo duże, auto pozwala ustawiać się ruchami pedału gazu, nie tracąc przy tym stabilności i jest gotowe do wystrzelenia na prostą, jeszcze zanim wyprostujesz przednie koła. Jedynie wymiary nadwozia przypominają, że pędzisz nie małym coupé, lecz ponadpięciometrowym kombi, dla żartu zwanym przez Porsche Sport Turismo.

REKLAMA

REKLAMA

Wskazania na ekranie można dobrać według własnych upodobań. Nowością jest wyświetlacz head-up, wykończenie alcantarą i anodyzowanym aluminium robi świetne wrażenie

Porsche Panamera GTS - cena

Jest najlepszym w prowadzeniu autem swojej klasy, i to z wyraźną przewagą. Jest też jednym z najlepszych w sprincie, ogólnie najszybszych i tak dalej. A przy okazji znakomitym przykładem tego, jak bardzo charakter samochodu zależy od silnika – poprzednia wersja GTS była wyjątkowa dzięki wolnossącemu V8 i kupilibyśmy ją natychmiast. Ta natomiast okazuje się tylko słabszą wersją Panamery Turbo. To nie tyle zarzut wobec Porsche, które akurat tam, gdzie się da utrzymuje jeszcze wolnossące silniki, ile stwierdzenie faktu. Dlatego zamiast wydać blisko 660 tys. zł na Panamerę GTS, wolelibyśmy wydać 770 tys. na mocniejszą o 90 KM Panamerę Turbo.

Obniżone o 10 mm i ostrzej zestrojone zawieszenie to jeden z elementów wyróżniających Panamerę GTS

Zobacz też: pierwszy elektryczny model Mazdy

REKLAMA

Porsche Panamera GTS Sport Turismo - dane techniczne

Dane producenta Porsche Panamera GTS Sport Turismo
Cena 663 000 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, V8 turbo
Pojemność skokowa 3996 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
460 KM
6000-6500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
620 Nm
1800-4500/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 8-biegowa przekł. dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 4,1 s
Prędkość maksymalna 289 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 10,6 l/100 km
Emisja CO2 242 g/km
 
Nadwozie: 5-drzwiowy, 5-miejscowy kombi,
dł. x szer. x wys. 5053 x 1937 x 1422 mm, rozstaw osi 2950 mm, masa własna 2025 kg, pojemność bagażnika 590/1390 l, pojemność zbiornika paliwa 90 l.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij