Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid: Nie dla każdego - TEST

Po face liftingu Porsche Panamera w swojej najmocniejszej odmianie Turbo S E-Hybrid ma wyższą moc – układ hybrydowy wytwarza teraz łącznie imponujące 700 KM.

Porsche Panamera Turbo S e-Hybrid Fot. Jacek Hanusz
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 428 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Zmiany w wyglądzie po liftingu niełatwo zauważyć, ciekawie zrobiło się natomiast na liście dostępnych wersji. Dotąd topowymi odmianami były benzynowa Turbo i hybrydowa Turbo S, ale po face liftingu Turbo zastąpiono mocniejszą Turbo S (630 KM), która jest dziś najszybszą i najostrzejszą Panamerą. A co z hybrydowym Turbo S?

REKLAMA
Porsche Panamera Turbo S e-HybridFot. Jacek Hanusz
Porsche Panamera Turbo S e-HybridFot. Jacek Hanusz
W trybie Sport i Sport Plus, silnik V8 stale doładowuje akumulatory, aby w każdej chwili kierowca mógł skorzystać z maksymalnych osiągów hybrydy

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid - Większy zasięg 

Model ten przeszedł kilka ważnych modyfikacji. Dopracowano zestaw akumulatorów litowo-jonowych, a ilość zmagazynowanej przez nie energii wzrosła o ok. 30%, co pozwoliło znacząco zwiększyć zasięg w trybie elektrycznym – teraz auto przejedzie ok. 50 km. Silnik elektryczny nadal osiąga 136 KM i 400 Nm, a to wystarcza do sprawnego poruszania się w mieście. E-Hybrid jedzie wtedy cicho, dostojnie i niezwykle płynnie, a kierowcy trudno uwierzyć, że w każdej chwili, wciskając gaz do podłogi, może wyzwolić pełną moc układu wynoszącą, uwaga, 700 KM (o 20 KM więcej niż dotychczas). Wtedy samochód rozpędza się w taki sposób, jakby śnieg pod kołami i wysoka masa własna (ok. 2,4 t) nie miały żadnego znaczenia. Jest przy tym stabilny i przewidywalny, więc kierowca nie musi się martwić, że auto nagle zrobi coś nieprzewidywalnego, np. uślizgnie się na wyjściu z zakrętu. To też jest oczywiście możliwe, ale na wyraźną prośbę kierowcy – wystarczy uśpić układ stabilizacji, a wtedy do głosu dochodzi tylnonapędowa charakterystyka 5-metrowego Porsche. W zakrętach wyraźnie czuć, że prowadzi się ciężki samochód, chociaż aktywne zawieszenie pneumatyczne oraz mocne hamulce z tarczami ceramicznymi robią wszystko, żeby to zamaskować. I to z niezłym skutkiem, bo podczas dynamicznej jazdy Panamera jest bardzo precyzyjna. Tutaj dochodzimy jednak do pytania: dla kogo jest Turbo S E-Hybrid?

Porsche Panamera Turbo S e-HybridFot. Jacek Hanusz
Porsche Panamera Turbo S e-HybridFot. Jacek Hanusz
To typowe dla Porsche – każdy model tej marki w odmianie Turbo S seryjnie wyposaża się w skuteczny układ hamulcowy z tarczami ceramicznymi

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid - Dwa razy więcej

Jeżeli szukamy szybkiej limuzyny – benzynowa wersja Turbo S będzie zdecydowanie lepsza. Jeśli potrzebujemy mocnej hybrydy, również lepszym wyborem wydaje się całkiem nowa odmiana – 4S
E-Hybrid, która ma taki sam silnik elektryczny osiągający razem z „V6” 560 KM, więc jest bardzo szybka (setka w 4,1 s) i kosztuje niemal dwa razy mniej (!). Dlaczego mielibyśmy wybrać Turbo S E-Hybrid? Bo koniecznie musimy mieć hybrydę plug-in, ale chcemy taką z „V8”.

Dane producenta PORSCHE PANAMERA TURBO S e-HYBRID
Cena 924 000 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj napędu hybrydowy plug-in: silnik benzynowy i elektryczny
Moc maks. układu napędowego 700 KM
Maks. moment obr. układu 870 Nm
Silnik spalinowy benzynowy, V8 turbo, 3996 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
420 kW (571 KM)
5750-6000/min
Maks. moment obrotowy
przy obrotach
770 Nm
2100-4500/min
Silnik elektryczny  
Moc maksymalna 100 kW (136 KM)
Maks. moment obr. 400 Nm
Typ akumulatorów litowo-jonowe
Ilość zmagazynowanej energii 17,9 kWh
Rodzaj napędu na cztery koła, 8-biegowa dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 3,2 s
Prędkość maksymalna 315 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 2,7 l/100 km
Emisja CO2 62 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 5049 x 1937 x 1427 mm, rozstaw osi 2950 mm, masa własna 2350 kg, pojemność bagażnika 403/1242 l, poj. zb. paliwa 80 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA