Renault spóźniło się na rewolucję crossoverów, czyli aut łączących zalety małych vanów, hatchbacków i SUV-ów. Siostrzany Nissan Juke sprzedaje się jak świeże bułeczki od 3 lat, równie długo w sprzedaży jest Mini Countryman, Opel Mokka zaś – od roku. To właśnie z nimi o serca klientów powalczy Captur.
Jego przewagi? Wygląd i jeszcze raz wygląd. Obła, ale masywna sylwetka, dwukolorowe nadwozie (do wyboru – 9 kolorów karoserii plus 3 kolory dachu) oraz rozmaite plastikowe nakładki mają przyciągnąć wzrok młodych kierowców.
Świadomie zrezygnowano z napędu na obie osie i z mocnych silników. Do wyboru są dwie oszczędne benzynowe jednostki napędowe i dwie wysokoprężne. Moc maksymalnie 120 KM musi wystarczyć.
Renault Captur ma miękko zestrojone zawieszenie i zdecydowanie lepiej radzi sobie na zwykłych drogach niż na serpentynach. Nie jest tak stabilny w zakrętach jak Clio, które posłużyło mu za techniczną bazę. Podwyższony o 10 cm prześwit robi swoje i mocno ogranicza dynamikę jazdy przez zakręty. Captur to samochód miejski, bardzo komfortowy. Zwłaszcza zajmowanie miejsca jest łatwe, bo fotele są umieszczone wysoko – mimo to nie siedzi się jak na krześle. Spory jest bagażnik, a dzięki przesuwanej kanapie miejsca z tyłu może być tak dużo, jak w Lagunie.
Nowoczesnych systemów wspomagania kierowcy nie ma nawet w opcji. Za to doskonały jest system multimedialny. Dotykowy tablet integruje nawigację, rozrywkę i system informacji. W standardzie – tylko w najwyższej wersji wyposażenia.
Marcin Klimkowski
redaktor "auto motor i sport"
Naszym zdaniem:
Jeśli Renault nie przesadzi z ceną, będzie hit. Captur ma wszystkie zalety – jest ładny, funkcjonalny i wygodny.
DANE PRODUCENTA Renault Captur TCE 120 EDC
DANE PRODUCENTA
Renault Captur TCE 120 EDC | |
---|---|
Cena | 67 400 złotych |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benzynowy, R4 turbo |
Pojemność skokowa | 1197 cm3 |
Moc maksymalna | 120 KM |
przy obrotach | 4900/min |
Maksymalny moment obrotowy | 190 Nm |
przy obrotach | 2000/min |
Rodzaj napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekładnia automatyczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 10,9 s |
Prędkość maksymalna | 192 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 5,4 l/100 km |
Emisja CO2 | 125 g/km |
NADWOZIE | 5-drzwiowy, 5-miejscowy crossover, długość x szerokość x wysokość 4122 x 1778 x 1566 mm, rozstaw osi 2606 mm, masa własna 1180 kg, dop. obciążenie 546 kg, poj. bagażnika 377–455/1235 l, poj. zbiornika paliwa 45 l. |