REKLAMA

Renault Espace: Dysonans poznawczy - TEST

Kiedy współczesny Espace debiutował w 2014 roku miał wszystkie cechy vana, mimo to Renault zaczęło go nazywać crossoverem. Wersja po face liftingu to jednak wciąż van z krwi i kości.

Renault Espace Fot. Jacek Hanusz
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 144 900 PLN
Dostępne nadwozia: van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Crossover brzmi modnie, van – raczej mało ekscytująco. Na szczęście w redakcji interesuje nas samochód, a nie to, jak o nim mówią w firmowym dziale marketingu.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zagłosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Renault Espace - Initiale Paris

Odświeżony Espace właśnie wjechał do salonów sprzedaży w dwóch wersjach silnikowych – benzynowej (1.6 turbo/225 KM) i wysokoprężnej (2.0/200 KM). Jest też dostępny w dwóch odmianach wyposażenia – bogatej (Zen) i jeszcze bogatszej, wykończonej z zadziwiającym jak na vana pietyzmem (Initiale Paris). We wnętrzu tej drugiej wersji można się poczuć doprawdy luksusowo. Fotele są obszerne, mają skórzane obicia i „metki” z nazwą wersji, boczki drzwi wykończono miękkim materiałem i również obszyto skórą, tak jak górną część deski rozdzielczej. Na klimat luksusu wpływają również funkcje wentylowania foteli i masażu różnych części pleców. Żeby przypadkiem kierowca i pasażerowie nie zapomnieli, jaką wersją jeżdżą, jej nazwę umieszczono nie tylko na nadwoziu pod logo marki, ale także na kierownicy, progach, dywanikach i w tylnej części zagłówków. Jak przystało na vana, miejsca w dwóch pierwszych rzędach jest aż nadto, a jeśli ktoś chciałby podróżować w trzecim rzędzie (dopłata za dwa dodatkowe fotele – 4000 zł), powinien poprosić pasażerów z przodu o przesunięcie siedzeń. Fantastycznie na poczucie przestronności wpływa dach panoramiczny, który kończy się dopiero przed trzecim rzędem foteli i wpuszcza do wnętrza bardzo dużo światła.

Renault EspaceFot. Jacek Hanusz
Fotele Espace’a wyglądają na wygodne i rzeczywiście takie są, nie wszyscy natomiast polubią ich nietypowe zagłówki

Renault EspaceFot. Jacek Hanusz


Renault EspaceFot. Jacek Hanusz
Fotele są nie tylko wentylowane i podgrzewane, ale mogą też na różne sposoby wymasować plecy

Renault Espace - Cztery skrętne koła

Espace’a wyposażono w najnowszy system multimedialny, w którym najlepsze jest to, że nie służy do obsługi klimatyzacji. Steruje się nią pokrętłami. Ekran wygląda nowocześnie i łatwo po nim nawigować. Nowością są też matrycowe reflektory, niezwykle skuteczne w nocy.
Na drodze trzeba przyzwyczaić się do działania układu czterech skrętnych kół. Nawet niewielki ruch kierownicą daje natychmiastowy efekt. Zachowanie auta szybko staje naturalne, a wrażenie jest takie, jakby Espace nie miał nadwozia o długości prawie 4,9 m, lecz przynajmniej o pół metra krótsze. Jest dzięki temu zwinny również w mieście (średnica zawracania wynosi 11,1 m, bez systemu skrętnych kół – 11,9 m). Zawieszenie Espace’a to znakomity kompromis między precyzją prowadzenia a komfortem, natomiast układ kierowniczy działa bez wyczucia. Kultura pracy silnika Diesla jest niezła, zużycie paliwa niskie (7 l/100 km w trasie, nieco ponad litr więcej na autostradzie), a dwusprzęgłowa przekładnia pracuje płynnie i nie zwleka ze zmianą biegów. Słowem – van Renault wciąż ma się znakomicie.

Renault EspaceFot. Jacek Hanusz
Pod logo marki znalazło się miejsce na nazwę flagowej wersji Initiale Paris

Zobacz także:

Zobacz także:

 

Dane producenta Renault Espace BLUE DCI 200 EDC INITIALE PARIS
Cena 193 400 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1997 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
200 KM
3500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
400 Nm
1750/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 9,1 s
Prędkość maksymalna 215 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 5,6-6,8 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
168-180 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5/7-miejscowy van, długość x szerokość x wysokość 4857 x 1888 x 1677 mm, rozstaw osi 2884 mm, masa własna 1833 kg, maks. pojemność bagażnika 247/614/2035 l, poj. zbiornika paliwa 62 l.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA