Produkowana w Turcji odmiana koreańskiego Samsunga SM3, oferowanego w wybranych krajach Europy jako Renault Fluence, doczekała się liftingu. Dzięki niemu wygląda nadal świeżo i atrakcyjnie. Poza odnowionym nadwoziem, Fluence ma teraz na liście dodatków system multimedialny R-Link z nawigacją TomTom i dostępem do internetowych aplikacji.
Wśród jednostek napędowych pojawił się wysokoprężny silnik 1.6 dCi o mocy 130 KM, który, jak chwali się producent, przejął ze świata Formuły 1 „kwadratową” konstrukcję (skok tłoka jest porównywalny z jego średnicą), wydajniejszy układ chłodzenia i obniżone wewnętrzne opory tarcia. Przy jego budowie wykorzystano 30 opatentowanych rozwiązań Renault. Nam najbardziej imponuje wysoki, jak na tę pojemność silnika, moment obrotowy (320 Nm), dzięki któremu Fluence jest bardzo dynamicznym autem.
Do ledwo wyczuwalnej turbodziury można się przyzwyczaić, a na średnie zużycie paliwa, wynoszące realnie ok. 6 l/100 km, trudno narzekać. Wiele dobrego da się też powiedzieć o kabinie – czy siedzi się z przodu, czy z tyłu, miejsca nie braknie, a niezłe wyciszenie wnętrza i zawieszenie nastawione na komfort gwarantują spokojną podróż. Zastrzeżenia budzi umiejscowienie ekranu dotykowego systemu R-Link – by do niego sięgnąć, trzeba się pochylić, obsługa pokrętłem poniżej panelu klimatyzacji też nie jest najwygodniejsza. Szkoda, że pokrętła nie umieszczono na tunelu środkowym, jak w Mégane.
Renault oferuje Fluence’a m.in. z nadwoziem w kolorze kości słoniowej. Czyżby importer liczył, że skusi klientów, którzy z rozrzewnieniem wspominają swoje Fiaty 125p w tym samym kolorze? To się może udać! Tylko czy im zależy na technice F1?
Dane producenta | Renault Fluence 1.6 dCi 130 KM Intens |
Cena | 82 200 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | wysokoprężny, R4 |
Pojemność skokowa | 1598 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 130 KM/4000 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 320 Nm/1750 obr/min |
Przeniesienie napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna |
Osiągi | |
0–100 km/h | 9,8 s |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 4,6 l/100 km |
Emisja CO2 | 119 g/km |
Nadwozie | |
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4622 x 1813 x 1479 mm, rozstaw osi 2702 mm, masa własna 1433 kg, pojemność bagażnika 496 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l. |
Naszym zdaniem
Adam Majcherek - redaktor „auto motor i sport”
Duże, wygodne auto, do tego w bardzo rozsądnej cenie. Mocny zawodnik w świecie kompaktowych sedanów.
To polubisz - ilość miejsca z tyłu

Przestrzeni dla podróżnych nie powstydziłoby się auto o segment większe. Dodatkowy plus za roletki w oknach.
Tego nie - gniazda zapalniczki

Gdy wepniesz wtyczkę np. kabla zasilającego nawigację, będziesz zahaczał o nią wrzucając piąty bieg.
Adam Majcherek
amis