Renault Laguna Grandtour – Tour de bagage

Nowe Renault Laguna Grandtour próbuje łączyć stylowy wygląd z walorami użytkowymi.

Renault Laguna Grandtour
Laguna kombi ma precyzyjny układ kierowniczy, twarde zawieszenie i prowadzi się niemal sportowo.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 49 692 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Na zakup kombi decydujemy się, gdy często przewozimy spory bagaż - czy to podróżując z rodziną, czy też prowadząc jakiś niewielki interes. Do tego pierwszego celu Grandtour nadaje się znakomicie, do drugiego - już mniej. To, co w wyglądzie Laguny kombi jest jej niewątpliwą zaletą - dynamiczna linia nadwozia z silnie pochyloną tylną szybą i lekko opadającą linią dachu - znacznie ogranicza wysokość przewożonych przedmiotów. Co innego, gdy złożymy tylne siedzenia (jednym ruchem, za pomocą przycisków w bagażniku). Płaska podłoga o powierzchni 2,01 m2 i objętość przedziału bagażowego (1593 l) dają duże możliwości zagospodarowania. Do dyspozycji mamy też dwa spore schowki przy nadkolach oraz przegrodę z pasami mocującymi, rozmieszczaną wedle uznania. Pod podłogą bagażnika znajdują się miejsce na schowanie rolety (zbędnej przy złożonych tylnych siedzeniach), mała skrytka i zestaw naprawczy zamiast pełnowymiarowego koła zapasowego. Znając specyfikę polskich dróg, warto jednak wydać 200 złotych i jeździć z "zapasem". Życie nie tylko paniom domu ułatwią też sposób składania rolety - wystarczy ją lekko dotknąć lub trącić łokciem - oraz zaczepy na siatki z zakupami. W wypadku wersji z jasną tapicerką niezbędne będzie też dokupienie dywaników tekstylno-gumowych; na dobrej jakości jasnym obiciu widać każdy ślad.

Laguna Grandtour jest dłuższa od hatchbacka o 106 mm, przy identycznym rozstawie osi. Testowany egzemplarz wyposażony był w silnik wysokoprężny 2.0 dCi o mocy 150 KM, z wtryskiem common-rail, i mechaniczną 6-biegową skrzynię biegów. Podczas jazd potwierdziły się spostrzeżenia z jazd liftbackiem - Laguna kombi ma precyzyjny układ kierowniczy, twarde zawieszenie i prowadzi się niemal sportowo. Szkoda że osoby średniego wzrostu, podróżujące z tyłu, mają niewiele (2-3 cm) miejsca nad głową; zbyt płaskie tylne siedziska nie zapewniają też wystarczającego podparcia dla ud.

REKLAMA

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowe, pięciomiejscowe kombi, długość x szer. x wys. 4801 x 1811 x 1445 mm, rozstaw osi 2756 mm, masa własna 1483 kg, dopuszczalna masa całkowita 2033 kg, pojemność bagażnika 508/1593 l. Pojemność zbiornika paliwa 66 l.
SilnikWysokoprężny, rzędowy, 4-cylindrowy, wtrysk common-rail, cztery zawory na cylinder, poj. skokowa 1995 cm3, moc maks. 110 kW (150 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min. Napęd na przednie koła.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s Prędkość maksymalna 210 km/h Średnie zużycie paliwa 6,1/100 km
CenaLaguna Grandtour 2.0 dCi Privilege 112 000 zł

Kombi Renault oferowane jest z dwoma silnikami benzynowymi - 2.0 16V (140 KM) i 2.0 turbo (170 KM) - oraz dwoma dieslami: 1.5 dCi (110 KM) i 2.0 dCi w wariantach 110-, 130-, 150,- i 175-konnym. Można też wybierać spośród czterech wersji wyposażenia, a ceny rozpoczynają się od 85 000 zł; za wersję topową zapłacimy 134 500 zł.

Rodzinne wypady za miasto - do tego Laguna Grandtour jest stworzona. No, może jeszcze do przewożenia skrzynek z dobrym francuskim winem.

Tekst: Marek Kucharski
Zdjęcia: Renault

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA