Wrażenie to podstawa. Dwukolorowe - żółto- -czarne - wykończenie nadwozia i kabiny Mégane RS jest po prostu spektakularne, w najlepszym fabrycznym stylu Renault. Nawet zaparkowany przy znacznie droższych autach RS wygląda jak gość.
Krajobraz kabiny jest zdominowany przez fotele Recaro, na określenie których trochę brakuje nam odpowiedniego przymiotnika - są aż tak niezłe. Szczegółów dopełniają żółte przeszycia na kierownicy i dźwigni zmiany biegów oraz żółte pasy bezpieczeństwa.
Kupując Mégane RS można nie zamówić żadnych dodatków poza jednym - pakietem "Sport 1" (5500 złotych ekstra), na który składają się sztywniejsze zawieszenie, samoblokujący mechanizm różnicowy, opony Michelin Pilot Sport 2 o rozmiarze 235/40, czarne, matowe, 18-calowe obręcze kół oraz rowkowane tarcze hamulcowe (szybciej likwidują film wodny, łagodzą zjawisko fadingu i czyszczą klocki) z czerwonymi zaciskami Brembo. Te elementy robią bowiem tzw. różnicę.
Francuska kuchnia sztywniej, bardziej surowo zestrojonego zawieszenia à la Mégane RS ma całą gamę smaków, a specjalnością szefa kuchni są precyzja, przyczepność i trakcja. W zakręty Renault wchodzi jak prowadzone po niewidzialnych szynach, a przy wyjściach bez wahania zamienia dynamikę silnika na przyspieszenie. Wpływ napędu na układ kierowniczy czuć tylko przy mocnym gazie na niskich biegach, kiedy Mégane minimalnie prostuje tor jazdy. Natomiast podsterowność jest tylko gdzieś w tle - auto świetnie utrzymuje tor jazdy i nawet przy dość wysokich siłach bocznych potrafi zacieśnić skręt, a to bardzo rzadka cecha.
Z ceną w okolicy 100 tys. zł Mégane RS może nie jest autem tanim, ale za takie pieniądze absolutnie jednym z lepszych. Jeśli nie najlepszym.
DANE TECHNICZNE
DANE TECHNICZNE | |
---|---|
Cena | 96 650 zł |
Konkurenci | Opel Astra OPC, VW Golf R |
Silnik | benzynowy, R4, 2.0 turbo |
Moc/przy obrotach | 265 KM/5500 obr/min |
0-100 km/h | 6,0 s |
Prędkość maksymalna | 255 km/h |
Zużycie paliwa | 8,2 l/100 km |
Emisja CO2 | 190 g/km |
Silnik | pojemność 1998 cm3, maks. moment obrotowy 360 Nm w zakresie 3000-5000 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła. |
Nadwozie | 3-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szer. x wys. 4299 x 1848 x 1435 mm, rozstaw osi 2636 mm, masa własna 1387 kg, pojemność bagażnika b.d., pojemność zbiornika paliwa 60 l. |
Tekst Roman Popkiewicz,
zdjęcia Jacek Hanusz
Komentarze
airmatic, 2012-10-03 19:06:50
~Samuraj, 2012-10-03 01:39:28
eri, 2012-10-02 21:19:53
rzęsor, 2012-10-02 16:49:21
airmatic, 2012-10-02 16:33:10
~Samuraj, 2012-10-02 00:43:56
airmatic, 2012-10-01 20:15:41
rzęsor, 2012-10-01 17:47:16
airmatic, 2012-10-01 15:34:43
~Samuraj, 2012-10-01 12:40:34
auto motor i sport, 2012-10-01 10:57:45
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?