Koncepcyjnie to auto wyśmienite – ma obszerne nadwozie wersji kombi i znakomity układ napędowy Mégane RS, jednego z najlepszych hothatchy naszych czasów. Niestety silnik GT jest słabszy o 45 koni, nie połączono go też ze świetnym zawieszeniem i układem kierowniczym RS-a. Szkoda, bo samoblokujący mechanizm różnicowy RS-a znakomicie sprawdzający się podczas agresywnego pokonywania ciasnych zakrętów i bardziej bezpośredni układ kierowniczy to jedyne elementy, jakich brakowało nam podczas spotkania z tym autem. Ale nawet bez nich Mégane GT to mocne i bardzo szybkie kombi dla rodziny albo singla potrzebującego dużego bagażnika. Krótkie skoki dźwigni sześciobiegowego manuala, wydajne hamulce i przyjemny warkot dwulitrowego benzynowca zachęcają do pogonienia stada koni spod maski.
Dociśnięte do granic możliwości auto lubi zarzucić tyłem przy odjęciu gazu w zakręcie i zmusza układ stabilizacji toru jazdy do ciężkiej pracy, gdy wciśniesz mocno prawy pedał na wyjściu z wirażu. Ale i tak doświadczonemu kierowcy potrafi dać mnóstwo frajdy z jazdy. Szczególnie gdy będzie on zerkał na osiągi podawane na bieżąco w aplikacji RaceMonitor 2.0 (opcja za 1060 zł) na ekranie umieszczonym na szczycie konsoli centralnej. Sportowy charakter auta, wymuszający zastosowanie sztywniejszego zawieszenia, odbija się jednak na komforcie – w kabinie doskonale słychać szum szerokich opon i czuć każdą nierówność drogi.
Na co dzień kombi Renault imponuje przestronnym wnętrzem i praktycznym bagażnikiem z progiem załadunkowym umieszczonym na wysokości zaledwie 56 cm. I podczas jazdy po mieście zużycie paliwa potrafi zmieścić się w 10 litrach na 100 km, a to przy 220 koniach pod maską można uznać za zaletę.
Dane producenta | Renault Megane 2.0 T Renault Sport 220 GT |
Cena | 94 950 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | benzynowy, R4 turbo |
Pojemność skokowa | 1998 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 220 KM/4750/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 340 Nm / 2400 obr/min |
Przeniesienie napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna |
Osiągi | |
0–100 km/h | 7,6 s |
Prędkość maksymalna | 240 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 7,3 l/100 km |
Emisja CO2 | 169 g/km |
Nadwozie | |
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4567 x 1804 x 1534 mm, rozstaw osi 2703 mm, masa własna 1539 kg, pojemność bagażnika 524/1600 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l. |
Adam Majcherek
amis