Lifting Mégane nadszedł akurat na czas – model zaczynał 2013 rok na 5. miejscu rankingu sprzedaży w swojej klasie, a skończył aż 5 oczek niżej. Przed dalszym spadkiem ratować go mają nowe reflektory, zderzak i pokrywa silnika, które znacząco poprawiły aparycję i sprawiły, że Mégane zaczęło przypominać – uważane za jedne z najładniejszych w swojej klasie – Clio.
Importer trochę namieszał też w cenniku – np. w wersji Zen, która zastąpiła wersję Dynamique, nie każe już dopłacać za system wspomagania przy ruszaniu, elektryczny hamulec postojowy, czy czujniki cofania, ale podnosi promocyjną cenę Mégane o trzy tysiące złotych.
Mieliśmy nadzieję, że przy okazji wymienione zostaną choćby przednie fotele o przykrótkich siedziskach albo Francuzi dopracują układ kierowniczy, by przestał być tak syntetyczny jak dotąd, ale nic takiego nie nastąpiło.
Z siedmiu silników najbardziej podoba nam się benzynowy o pojemności 1,2 l i mocy aż 130 KM. Auto napędzane tym turbodoładowanym mikrusem jest zaskakująco dynamiczne, a przy okazji oszczędne. W osiąganiu dobrych wyników w tej ostatniej kategorii pomagają podpowiedzi aplikacji Driving eco², będącej elementem systemu multimedialnego R-Link. Aplikacja przyznaje punkty za odpowiednią zmianę biegów, czy najwydajniejsze korzystanie z gazu i hamulca. Najlepsze wyniki można zapisywać, by potem śrubować je jeszcze bardziej. Rozpocząć grę możesz w każdej chwili – auta już czekają w salonach.
Naszym zdaniem
Adam Majcherek - redaktor „auto motor i sport”
To polubisz - dostęp do sieci
System multimedialny R-Link zawiera nawigację i zapewnia np. dostęp do poczty elektronicznej, prognozy pogody oraz informacji o korkach. To fajny dodatek, ale za 3 tys. zł.
Tego nie - lakierowany plastik
Piękny do chwili, gdy zaczniesz korzystać z auta. Klucze, telefon, paznokcie – wszystko na trwałe go rysuje. I palce pozostawiają na nim widoczne ślady.
Dane producenta | Renault Megane 1.2 TCE ZEN |
Cena | 70 250 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | benzynowy, R4 turbo |
Pojemność skokowa | 1197 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 130 KM/5500 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 205 Nm/2000 obr/min |
Przeniesienie napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna |
Osiągi | |
0–100 km/h | 9,7 s |
Prędkość maksymalna | 190 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 5,4 l/100 km |
Emisja CO2 | 124 g/km |
Nadwozie | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, dług. x szer. x wys. 4302 x 1808 x 1471 mm, rozstaw osi 2641 mm, masa własna 1307 kg, poj. bagażnika 372/1162 l, poj. zbiornika paliwa 60 l. |
Adam Majcherek
amis