REKLAMA

Renault Twingo – pierwsze wrażenie

Renault stawia na indywidualizm. Czy tą drogą uda mu się wyjść na swoje? Zmodyfikowany mały "francuz" będzie musiał mocno się napocić, aby sprostać atakom rywali.

Renault Twingo Renault Twingo - miejskie autko o niebanalnej stylistyce
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 52 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Odnowione Twingo to pierwszy model w gamie Renault, w którym zaprezentowano szereg detali, mających wyróżniać wszystkie przyszłe modele francuskiej marki.

Główna zmiana przyciągająca uwagę to make-up "twarzy" Twingo, z mocno na niej wyeksponowanym logo. Dynamikę i swego rodzaju zalotność autka podkreślają światła postojowe umieszczone w osłonie chłodnicy oraz reflektory przypominające oczy z wyraźnie zarysowaną powieką. Sporym modyfikacjom poddano też tył modelu - m.in. światła cofania umieszczono na pokrywie bagażnika obok świateł głównych.

 

Bogata oferta dodatków i pakietów pozwala dopasować małe Renault do indywidualnych gustów i wymagań. Samochód można wyposażyć w 20 różnych naklejek dachowych o efektownych wzorach. Do wyboru są też kolorowe obudowy lusterek i listwy boczne, tylny spoiler jest dostępny w czterech kolorystycznych odmianach. Nie zabrakło również nowych wzorów (teraz dwukolorowych) obręczy kół z lekkich stopów. Na życzenie klientów powrócił płócienny dach, oferowany obok elektrycznie otwieranego szklanego. Szaleństwo indywidualizacji nie ominęło wnętrza samochodu - przygotowano różne rodzaje wykończenia, kolorystyki i aranżacji, do wyboru.

Jak na miejski pojazd, małe Renault ma bardzo wygodne i dobrze trzymające w zakrętach cztery fotele, na których spokojnie zmieszczą się dorosłe osoby. Pod warunkiem że jazda odbywa się w mieście i bez bagażu. W "zarządzaniu" przestrzenią we wnętrzu auta pomagają przesuwane tylne fotele (oferowane tylko w najdroższej wersji - Dynamique). Na uwagę zasługuje też układ kierowniczy ze zmienną siłą wspomagania, dostępny w standardzie (prócz wersji Access). Dzięki niemu Twingo potrafi pokazać pazur poza miejskimi arteriami.

REKLAMA

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Cenajeszcze nie ustalona
KonkurenciFiat Panda, Kia Picanto
Silnikbenzynowy, R4, 1.2 turbo
Moc/przyobrotach 100 KM/5500 obr/min
0-100 km/h9,8 s
Prędkość maksymalna189 km/h
Zużycie paliwa5,7 l/100 km
Emisja CO2130 g/km
Silnikpojemność skokowa 1149 cm3, maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 3500 obr/min, skrzynia biegów 5M, napęd na koła przednie.
Nadwozie3-drzwiowy, 4-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3687 x 1654 x 1470 mm, rozstaw osi 2367 mm, masa własna 980 kg, poj. bagażnika 165-285/959 l, poj. zbiornika paliwa 40 l.

Na polskim rynku na razie oferowana jest tylko wersja z jednostką napędową 1.2/75 KM i mechaniczną "piątką". Zautomatyzowana przekładnia oraz 133-konny silnik (Twingo RS) pojawią się później. Nie zabraknie oczywiście wersji Gordini - w charakterystycznym niebieskim kolorze i z dwoma biegnącymi przez całe nadwozie białymi pasami. Nie zobaczymy, niestety, doładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,2 l i mocy 100 KM (znanego z Clio) oraz oszczędnych i żwawych 1,5-litrowych diesli.

Ceny "gołej" wersji Access (bez klimatyzacji, elektryki, wspomagania kierownicy, czy jej regulacji) z benzynową 75-konną jednostką na naszym rynku zaczynają się od 31 950 złotych. To dość dużo, zwłaszcza w zestawieniu z konkurentami. Sensownie wyposażona wersja Dynamique startuje od 39 950 zł.

Zapisy na malucha w salonach Renault już rozpoczęto. Jeśli interesuje nas miejskie autko o niebanalnej stylistyce, sprawdzonym rodowodzie i dobrych właściwościach jezdnych, wybór nowego Twingo może okazać się całkiem sensowny.

Tekst i zdjęcia Jacek Hanusz

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (17)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA