Pierwsza jest sportowcem z krwi i kości, nie uznającym kompromisów. Przyciąga oko agresywną stylistyką, gigantycznymi felgami oraz niebanalnym kolorem - niebieski arden. Pod maską Vectry pracuje sześciocylindrowy doładowany potwór, chrapliwie pokrzykujący na świat z podwójnego wydechu, zakończonego trapezoidalnymi końcówkami, uzyskujący przy tym 280 KM i 355 Nm płaskiego momentu obrotowego dostępnego już od 1800 obrotów.
Druga to hatchback Astra GTC (z pakietem OPC Line) w nudnym, srebrnym kolorze, napędzana jednostką wysokoprężną o mocy 150 KM.
Obydwa auta mają w "metryce" symbol OPC. W przypadku Vectry informuje on, że mamy do czynienia z modelem przeznaczonym do sportowej jazdy. U Astry wskazuje na pakiet stylistycznyupodabniający auto z zewnątrz i wewnątrz do limitowanej sportowej serii. Za 5950 zł możemy Astrę wyposażyć w panoramiczną przednią szybę, rozciągającą się gładko od krawędzi maski aż do środkowego słupka. Daje to wrażenie nieograniczonej widoczności, a podróżowanie nabiera wręcz innego wymiaru.
Każde dodanie gazu u Vectry i zmiana biegu na wyższy działa jak narkotyk - chce się coraz więcej i więcej. Niestety, szybki start kończy się problemami z przeniesieniem trakcji. Później jest już znacznie lepiej - szybciej, głośniej i jeszcze raz szybciej. Pierwsza "setka" ukazuje się po 6,5 sekundy, a prędkościomierz zatrzymuje się dopiero na 250 km/h (ograniczonych elektronicznie). Przyjemności jednak kosztują. Vectra przez nas ujeżdżana spalała średnio 11,5 l/100 km, co przy pojemności baku 61 litrów wymuszało jazd ę od stacji do stacji. Rewelacyjnie wypadła Astra, ale to w końcu diesel.
Przeciw Vectrze przemawia jedynie to, że ciężko odnajduje się w polskich realiach i więcej czasu trzeba przeznaczyć na wypatrywanie dziur na drogach, niż na "połykanie" kolejnych kilometrów. Astra OPC Line jest tylko poprawna, a za 115 tys. zł możemy przecież mieć prawdziwą OPC niczego nie udającą.
DANE TECHNICZNE
Opel Astra GTC (OPC Line) | Opel Vectra OPC | ||
---|---|---|---|
DANE TECHNICZNE |
|||
Opel Astra GTC (OPC Line) | Opel Vectra OPC | ||
Nadwozie | Trzydrzwiowy, pięciomiejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4290 x 1753 x 1435 mm, rozstaw osi 2614 mm, masa własna 1405 kg, pojemność bagażnika 340-1070 l. | Pięciomiejscowy liftback, długość x szerokość x wysokość 4642 x 1798 x1449 mm, rozstaw osi 2700 mm, masa własna 1580 kg, pojemność bagażnika 500-1360 l. | |
Silnik | Rzędowy, 4-cylindrowy, wysokoprężny, wyposażony w turbosprężarkę i chłodnicę powietrza doładowującego, poj. skokowa 1910 cm3; moc maks. 110 kW (150 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min. Napęd na koła przednie. | Benzynowy, widlasty, 6-cylindrowy, DOHC, 4 zawory na cylinder, turbodoładowany z chłodzeniem powietrza doładowującego, poj. Skokowa 2792 cm3; moc maks. 206 kW (280 KM) przy 5500 obr/min, maks. moment obrotowy 355 Nm przy 1800 obr/min. Napęd na koła przednie. | |
Osiągi* | Przyspieszenie 0-100 km/h 8,9 s, prędkość maksymalna 210 km/h, średnie zużycie paliwa 5,8 l/100 km | Przyspieszenie 0-100 km/h 6,5 s, prędkość maksymalna 250 km/h, średnie zużycie paliwa 10,5 l/100 km | |
Cena | Opel Astra GTC (OPC Line) 104 500 zł | Opel Vectra OPC 134 850 zł |
Tekst: Jacek Hanusz
Zdjęcia: autor
Komentarze
auto motor i sport, 2007-11-27 13:42:47
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?