Chociaż Rollsy nie są stworzone do tego, by ich właściciele sami zasiadali za kierownicą, to w tym akurat modelu chętnie odprawią oni szofera. 632 KM i 800 Nm wystarcza, żeby wcisnąć w fotel kierowcę, i to mimo że Rolls-Royce Wraith waży aż 2,4 tony. 4,6 sekundy mija błyskiem i na liczniku jest już setka. Nad doborem przełożeń ośmiostopniowej automatycznej przekładni czuwają kosmiczne siły, a konkretnie satelita krążący nad Ziemią w odległości 20 000 kilometrów i przekazujący Wraithowi dane GPS-u. Dzięki nim przekładnia „wie” jak szybko jedzie samochód oraz w którym kierunku i może z wyprzedzeniem wybrać najlepsze przełożenie.
Wright to odmiana coupé modelu Ghost, ale różni się od niego nie tylko nadwoziem. Układ kierowniczy jest precyzyjniejszy niż w innych autach tej marki, a podczas szybkiej jazdy w zakrętach auto znacznie mniej się przechyla niż można by przypuszczać.
Ale wyścigi nie są jego żywiołem – hamulce mają ograniczoną wydolność. Wraith świetnie się za to sprawdzi podczas podróży z Riwiery Francuskiej gdzieś do północnej Danii, najlepiej bocznymi drogami. Wtedy można w pełni poczuć komfort.
Wnętrze wykonano z takim pietyzmem i rzemieślniczą dokładnością, że niejeden nobliwy konkurent Rollsa wyda się przy nim po prostu zwyczajny. Miejsca dla czterech pasażerów jest mnóstwo, ale najlepiej podróżować Wraithem we dwójkę, bo auto ma tylko jedną parę drzwi, więc do tyłu nie wsiada się najłatwiej. Za to od razu zdradzają, z jaką marką mamy do czynienia, bo typowo dla Rollsa drzwi otwierają się przeciwstawnie do kierunku jazdy. Wystarczy 1,5 mln zł, by się tym autem cieszyć do woli.
naszym zdaniem
Roman Skąpski redaktor „auto motor i sport”
Rolls-Royce gra w lidze, do której przykłada się inną miarę. Ale czy na pewno? Salon w Warszawie sprzedaje też używane Rollsy z gwarancją.
to polubisz - funkcjonalność
Pokrętło systemu i-Drive pozwala szybko wybrać funkcję w komputerze. Co by na to powiedział Charles Royce?
tego nie - nie ma wyboru
Można wybrzydzać, że tylko dwoje drzwi i tylko automatyczna skrzynia, ale (szczerze) każdy i tak chciałby go mieć.
DANE PRODUCENTA Rolls-Royce Wraith
DANE PRODUCENTA Rolls-Royce Wraith | |
---|---|
Cena | ok. 1 500 000 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benzynowy, V12 turbo |
Pojemność skokowa | 6592 cm3 |
Moc maksymalna | 632 KM |
przy obrotach | 5600/min |
Maksymalny moment obrotowy | 800 Nm |
przy obrotach | 1500/min |
Rodzaj napędu | na tylne koła; 8-biegowa przekładnia automatyczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 4,6 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 14,0 l/100 km |
Emisja CO2 | 317 g/km |
NADWOZIE | 3-drzwiowe, 4-miejscowe coupé, długość x szerokość x wysokość 5269 x 1947 x 1507 mm, rozstaw osi 3112 mm, masa własna 2360 kg. |
Roman Skąpski i Heinrich Lingner
amis