Turbodiesle są dynamiczne, oszczędne i ogólnie fajne. Jakoś zawsze jest jednak miło, kiedy samochód ma silnik benzynowy, turbodoładowanie i liczbę koni wyższą niż 150. Jak Altea 1.8 TSI.
1.8 TSI to następca świetnego i bardzo popularnego 1.8 T. Nowa jednostka ma po cztery zawory na cylinder zamiast pięciu, dostała też bezpośredni wtrysk paliwa. Chodzi naturalnie o to, by małżeństwo ekonomii z osiągami było szczęśliwe jak nigdy dotąd. Podczas pracy przy niskich obciążeniach (jazda łagodna, bardzo łagodna, a zwłaszcza bardzo bardzo łagodna) zużywa mniej paliwa. A dzięki tzw. miękkiemu doładowaniu, 1.8 TSI dysponuje sporym momentem obrotowym (250 Nm) już od 1500 obr/min. Czyli w praktyce od zera. Do pary jest 6-biegowa przekładnia mechaniczna.
Na drodze Altea okazuje się bardzo dynamiczna, z precyzyjnym prowadzeniem i stosunkowo sztywno zestrojonym zawieszeniem. Na deser świetne fotele, sporo przestrzeni i zaledwie 409-litrowy bagażnik. 1.8 TSI jest dostępny tylko z pakietem wyposażenia Stylance.
Tekst: Roman Popkiewicz
Zdjęcia: Filip Lomet
DANE TECHNICZNE SEAT ALTEA 1.8 TSI
DANE TECHNICZNE Seat Altea 1.8 TSI | |
---|---|
Cena | 88 090 zł |
Konkurenci | VW Golf Plus, Renault Scénic |
Silnik | benzynowy, R4, 1.8 turbo |
Moc/przy obrotach | 160 KM/5000-6000 obr/min |
0-100 km/h | 8,4 s |
Prędkość maksymalna | 210 km/h |
Zużycie paliwa | 7,6 l/100 km |
Emisja CO2 | 180 g/km |
Silnik | pojemność 1798 cm3, 250 Nm przy 1500-4200 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła |
Nadwozie | 5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, dług. x szer. x wys. 4280 x 1768 x 1568 mm, rozstaw osi 2578 mm, masa własna 1435 kg, poj. bagażnika 409 l |
Komentarze
auto motor i sport, 2008-07-03 15:16:23
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?