Nawet w najlepszych rodzinach zdarzają się kłótnie i żeby je zażegnać, ktoś czasami musi postawić sprawę jasno – tak jak zrobił Herbert Diess, szef koncernu VW. Swego czasu wyraził on publicznie opinię, że marki Volkswagen, Seat i Skoda kierują swoje auta mniej więcej do tych samych klientów, dlatego nie byłoby źle, gdyby jedna z nich stała się tzw. tanią marką, czymś w rodzaju Dacii koncernu VW. Mogłaby nią być Skoda – wynikało z wypowiedzi bossa.
Skoda jako „drugi sort”? Czy na pewno mówimy o marce, która z koncernowych komponentów buduje auta oferowane po w miarę rozsądnych cenach, raz po raz wygrywające testy porównawcze? W Mladej Boleslav nie mogli się chyba bardziej zdziwić. Na szczęście na razie to tylko luźne dywagacje. Nie martwmy się przedwcześnie tym, co może być i popatrzmy na to, co jest, czyli na Skodę Kamiq – małego crossovera, który w gronie testowanych modeli zadebiutował jako ostatni.
Seat Arona, Skoda Kamiq i i VW T-Cross - 115 KM, czyli w sam raz
Słowo „mały” niekoniecznie dotyczy nadwozia, chodzi o silnik, czyli trzycylindrową jednostkę turbo o pojemności jednego litra i mocy 115 KM. Taką samą mają pod maską testowane tu VW T-Cross w wersji Style i Seat Arona w usportowionej odmianie FR. Być może ten i ów kręci w tej chwili nosem, ale wierzcie nam – ten silnik daje sobie radę. I to całkiem dobrze.
No, może w dolnym zakresie obrotów, zanim do pracy weźmie się sprężarka, odrobinę brakuje mu pary, ale np. taki T-Cross potrafi to zręcznie zatuszować dzięki 7-biegowej dwusprzegłowej przekładni, która dobiera niższe przełożenie. Ale już od 2000 obrotów jednostka 1.0 TSI nabiera animuszu, tak że jazda każdym z tych aut staje się prawdziwą przyjemnością. A gdy od czasu do czasu trzeba mocniej przycisnąć pedał gazu, w każdym z modeli wskazówka prędkościomierza (wyświetlana w różnych aranżacjach na oferowanych za dopłatą cyfrowych zegarach albo zmieniająca się w liczbowy wskaźnik prędkości) jest w stanie powędrować nawet do magicznej granicy 200 km/h. Tyle chyba wystarczy?
Seat Arona
Fot. Achim HartmannPodczas jazdy z dużą prędkością Seat okazuje się najgłośniejszy
Fot. Achim HartmannEkran komputera w Aronie znajduje się nisko
Fot. Achim HartmannW pobliżu półki umożliwiającej bezprzewodowe ładowanie smartfona
Fot. Achim Hartmann
Fot. Achim HartmannZ tyłu wystarcza miejsca i dla pasażerów, i na bagaż





Komentarze
~maciej, 2020-10-12 12:03:41
~Guczi, 2020-10-12 10:27:09
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?