Seat Arona po face liftingu: Wyostrzony - TEST

Ładniejszy, dużo bardziej bezpieczny i z nowymi multimediami – dzięki liftingowi Seat Arona wyraźnie zyskał. Niestety, lepiej wyposażony stał się też droższy.

Seat Arona Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 79 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Cztery lata po debiucie odświeżono Aronę i Ibizę. Obydwa są najchętniej kupowanymi modelami Seata w Europie, w Polsce lepiej sprzedaje się Arona.

REKLAMA

Seat Arona - Bezprzewodowa łączność 

Po liftingu model ten zyskał ładniejszy przód z LED-owymi reflektorami w standardzie, zmieniono też kształt tylnego zderzaka. Doszły po trzy nowe kolory lakierów karoserii i dachu oraz trzy nowe wzory 17- i 18-calowych obręczy kół. Z pięciu poziomów wyposażenia cztery mają stonowany design; odmiennie, bo na sportowo, stylizowano wersję FR. Arona ma teraz inną tablicę przyrządów – bardzo cyfrową, tak jak w pozostałych modelach koncernu. Do każdej wersji można zamówić wirtualne zegary, ale i tak standardowo na konsoli środkowej jest 8,25-calowy kolorowy ekran dotykowy. Multimedia lepiej współpracują ze smartfonami, które można podłączyć do systemu bezprzewodowo. Bardziej zaawansowany system z nawigacją i ekranem o przekątnej 9,2 cala oraz ze sterowaniem głosowym znajduje się w wyposażeniu dwóch najbogatszych wersji, w pozostałych, poza podstawową, jest w opcji. Zmieniono wyposażenie w systemy bezpieczeństwa – układ kontroli odstępu z funkcjami awaryjnego hamowania i ochrony pieszych, asystent pasa ruchu, ogranicznik prędkości i asystent podjazdu są seryjne. W opcji znajdują się m.in. aktywny tempomat, asystent jazdy w korku oraz systemy aktywnego utrzymywania auta na pasie i monitorowania martwego pola lusterek.

Seat AronaMateriały prasowe
Na przeprojektowanej tablicy rozdzielczej ekran multimediów umieszczono praktycznie, bo wyżej
Seat AronaMateriały prasowe
Obszerne wnętrze z wygodnymi fotelami, tu – w wersji FR – mocno wyprofilowanymi. Duży zakres regulacji foteli pozwala każdemu zająć wygodną pozycję

Seat Arona - 3 tys. zł drożej

Bez zmian zostały silniki. Nadal dostępne są tylko benzynowe 1.0 o mocy 95 i 110 KM oraz czterocylindrowy 1.5 osiągający 150 KM. Okazują się oszczędne, ze zużyciem paliwa można się zmieścić w 7 l/100 km, jednak ten pierwszy na górskie drogi jest nieco za słaby. Zawieszenie Arony zestrojono dość twardo, więc auto pokonuje zakręty pewnie, z dużym zapasem bezpieczeństwa. Zawieszenie Arony słabo tłumi nierówności drogi, za to zapobiega przechyłom nadwozia. Precyzyjny układ kierowniczy i wydajne hamulce pozwalają na dynamiczną jazdę.
Arona po liftingu pojawiła w salonach we wrześniu. Najtańsza kosztuje co najmniej 77 400 zł, czyli o ponad 3000 zł więcej niż model sprzed modernizacji.

Seat AronaMateriały prasowe
Aronę po liftingu łatwo poznać po reflektorach diodowych. Inne są też zderzak z lampami przeciwmgłowymi, osłona chłodnicy i wzory obręczy kół

 

Dane producenta SEAT ARONA 1.0 TSI FR
Cena 91 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R3 turbo
Pojemność skokowa 999 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
110 KM
5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
200 Nm
2000–3500/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 10,3 s
Prędkość maksymalna 190 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 5,3–5,7 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
119–129 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, dł. x szer. x wys. 4154 x 1780 x 1537 mm, rozstaw osi 2566 mm, masa własna 1216 kg, pojemność bagażnika 400/1280 l, pojemność zbiornika paliwa 40 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA