Seat Exeo – metamorfozy

Według dobrego wzoru. Obiecuje komfort, sport i jakość. Pierwszy od lat Seat w klasie średniej.

Seat Exeo
Zwarta sylwetka bez zbędnych ozdobników. Dwie rury wydechowe wyróżniają wersję 2.0 TSI.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 62 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Wykorzystywanie dobrych rozwiązań, zwłaszcza z rodzimego koncernu, nie jest grzechem. A może być nawet dobrym uczynkiem, jeśli wzorcem jest sprawdzone Audi A4 poprzedniej generacji.

Tak właśnie powstał Seat Exeo. Pokrewieństwo z innymi modelami Seata znajdziemy w kształcie lamp, "grilla" i lusterek zewnętrznych. Niestety, w nadwoziu nie ma charakterystycznych dla Seata ostrych linii i przenikających się płaszczyzn, wymagałoby to drogiej wymiany poszycia zewnętrznego pochodzącego z zaokrąglonego Audi. Wnętrze również przejęto z A4, ale wykorzystano ładniejszą i bardziej pasującą do sportowego wizerunku marki tablicę przyrządów z kabrioletu. I gdyby nie logo Seata na kierownicy, można by sądzić, że jedziemy "A4".

Exeo jest jednym z mniejszych w klasie, co widać zwłaszcza na tylnej kanapie, gdzie słusznej postury pasażerów nie otacza nadmiar przestrzeni. Za to jest cicho, luksusowo i funkcjonalnie. Przy tym już w podstawowej wersji (Reference) otrzymujemy siedem poduszek powietrznych, ESP, lampy przeciwmgielne, dwustrefową klimatyzację, radioodtwarzacz CD, w pełni elektryczną obsługę zamków, szyb i lusterek, komputer pokładowy, a nawet nieczęsto spotykane koło zapasowe. Pozostałe dwie wersje, Style i Sport, oferują jeszcze więcej. Plus - do wszystkich - mnóstwo opcji prosto z półki Audi. Do napędu może służyć jeden z sześciu silników łączonych zawsze z sześciobiegowymi przekładniami.

Trzy dwulitrowe diesle (z common- -railem i filtrem cząstek stałych) mają 120 (dostępny od września), 143 lub 170 KM. Podstawowym benzynowcem jest weteran 1.6 o mocy 102 KM, znany z wielu modeli VW/ Audi. Następny w gamie - 1.8 - dysponuje mocą 150 KM. Spektrum zamyka 200-konna jednostka 2.0 TSI. Wszystkie okazują się ekonomiczne, a ta ostatnia potrafi spalać poniżej 9 l/100 km. Najmocniejsze jednostki zapewniają sportowe osiągi i natychmiast reagują na ruchy prawej stopy. Zawieszenie współgra z napędem; jest wystarczająco sztywne, by umożliwić dynamiczną jazdę i wystarczająco sprężyste, by nie przenosić nierówności nawierzchni na pasażerów.

Wyczucie drogi i łatwe wpisywanie się w jej łuki zapewnia szybki, jak na limuzynę, układ kierowniczy. Czterodrzwiowy Exeo w salonach pojawi się tuż przed wakacjami i, jeśli ceną nie przebije konkurentów, powodzenie ma murowane. Na rynku, jeszcze w tym roku, limuzynę wspomoże atrakcyjnie stylizowane kombi.

REKLAMA

DANE TECHNICZNE SEAT EXEO 2.O TSI

DANE TECHNICZNE Seat Exeo 2.O TSI
Cenajeszcze nie ustalona
KonkurenciHonda Accord, Audi A4
Silnikbenzynowy, R4, 2.0
Moc/przy obrotach200 KM/5100 obr/min
0-100 km/h7,3 s
Prędkość maksymalna241 km/h
Zużycie paliwa7,7 l/100 km
Emisja CO2179 g/km
Silnikpojemność 1984 cm3, 280 Nm przy 1800 obr/ min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie4-drzw., 5-miejsc. sedan, dł. x szer. x wys. 4661 x 1772 x 1430 mm, rozstaw osi 2642 mm, masa własna 1430 kg, ładowność 560 kg, poj. bag. 460 l.
dane producenta


Tekst: Bogdan Czajkowski

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA