[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0
BP BP

Seat Ibiza – tylko dla oszczędnych

Bardzo przyzwoite osiągi i średnie spalanie oleju napędowego na poziomie 4,6 l/100 km - Ibiza FR TDI wie czym skusić kierowców.

BMW 3, Cabrio Wygląda niepozornie, ale na drodze potrafi pokazać charakterek

 

Ibiza FR to jedna z bardziej jadowitych wersji modelu. Wyżej w hierarchii stoi tylko Cupra. Już za moment pojawi się odmiana Ibizy FR z dwulitrowym dieslem, wyposażonym we wtrysk common-rail, o mocy 143 KM, znanym choćby z Audi A4. Jak dotąd, to największa liczba cm3, która pomieszkuje pod maską Ibizy. O tym, jak ciężko było przeszczepić ten silnik do Ibizy, świadczy choćby fakt, że akumulator powędrował do bagażnika, pod koło zapasowe. Pozwoliło to lepiej wyważyć samochód.

Silnik pracuje w duecie z sześciobiegową manualną przekładnią, również debiutującą w tym modelu. Pierwsze cztery biegi mają krótkie przełożenia, dzięki czemu auto bardzo żwawo przyspiesza. Na sprint do setki FR potrzebuje 8,2 s (poprzednia generacja ze 130-konnym 1.9 TDI - 9,3 s), a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h (poprzednio 208 km/h). To osiągi niewiele gorsze niż te, jakimi może się pochwalić benzynowa wersja FR (1.4 TSI/150 KM), czy nawet Cupra (1.4 TSI/180 KM). O znakomitą przyczepność i trakcję dbają m.in. obniżone zawieszenie, opony o szerokości 215 mm, a przede wszystkim elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy XDS. Ten ostatni ma tu sporo pracy, za sprawą co najmniej słusznego momentu obrotowego: 320 Nm w zakresie 1750-2500 obr/min. Inne walory Ibizy FR to twarde i nieźle skrojone, choć skromnie wyglądające fotele oraz mała sportowa kierownica. Średnie zużycie paliwa jest nieprzyzwoicie małe i wynosi 4,6 l/100 km. Kiedy jazda ma sprawiać radość, apetyt na paliwo może wzrosnąć o około 2,5 l/100 km, a to i tak niewiele. Nic dziwnego, że w przypadku poprzedniej FR wersje TDI stanowiły 80% sprzedaży.

Ibiza FR na polskim rynku pojawi się w połowie roku, lecz jej cena nie jest jeszcze znana. Biorąc pod uwagę dużo niższe koszty eksploatacji (paliwo) i świetne osiągi, już wypatruję Cupry TDI, o mocy prawdopodobnie 170 KM, która na drodze będzie szybsza niż wersja benzynowa.

Tekst: Michał Hutyra
amis 5/2010

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 55 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (5)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij