Inne zderzaki i obręcze kół, do tego nakładki na progi plus lotka z tyłu robią taki kawał roboty, że aż miło popatrzeć. Leon SC (czyli po ludzku: trzydrzwiowy) wygląda jakby miał dwa razy więcej koni niż ma i jakby dyfuzor oraz rozdzielony wydech rzeczywiście były mu do jazdy potrzebne.
Minus jest taki, że taka kosmetyczna operacja na Leonie kosztuje 15,5 tys. zł, z czego niecałe cztery tysiące przypadają na 18-calowe obręcze kół z oponami Pirelli P Zero. Zestaw „aero” pasuje do każdego trzydrzwiowego Leona, a w tym wypadku został zastosowany do wersji 1.8 TSI z dwusprzęgłową przekładnią DSG. 180 koni zapewnia świetne osiągi – i nie tyle chodzi o przyspieszenie do setki w 7,2 s, ile o dynamikę turbodoładowanego silnika, który maksymalny moment obrotowy rozwija już od 1250 obr/min. Dlatego Leon potrafi zaskoczyć osiągami.
Modyfikacje nie dotyczą zawieszenia – i tym lepiej. W wersji z jednostką 1.8 TSI kompakt Seata ma z tyłu „wielowahacz” (zamiast belki skrętnej jak w tańszych modelach), a układ jezdny jest na tyle przyczepny i ostry, by czasami chciało się zaatakować jakiś kawałek drogi, i przy tym zapewnia na tyle dobry komfort, by można było w spokoju, leniwie jeździć po mieście. Całość powinna być lepsza tylko pod jednym względem – nie kosztować aż tyle.
Dane producenta | Seat Leon SC 1.8 TSI DSG |
Cena | 94 900 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | benz., R4 turbo |
Pojemność skokowa | 1798 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 180 KM/5100–6200 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 250 Nm/1250–5000 obr/min |
Przeniesienie napędu | na przednie koła; 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa |
Osiągi | |
0–100 km/h | 7,2 s |
Prędkość maksymalna | 224 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 5,7 l/100 km |
Emisja CO2 | 132 g/km |
Nadwozie | |
3-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4263 x 1816 x 1459 mm, rozstaw osi 2618 mm, masa własna 1327 kg, pojemność bagażnika 380/1210 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l. |
Roman Popkiewicz - redaktor „auto motor i sport”
Jeden z najatrakcyjniejszych kompaktów na rynku – i do tego jeden z najlepiej jeżdżących. Czy jednak pakiet „aero” jest wart tak wysokiej ceny – do indywidualnej decyzji.
To polubisz - Zestaw łącz
Wejścia AUX, USB, iPhone/iPod, nawet na dwie karty SD – do Seata można się podłączyć na wszystkie sposoby.
Tego nie - +/– w złą stronę
Silnik zachęca do ręcznej zmiany biegów, ale kierunek pracy dźwigni jest pomylony, redukcja powinna być do przodu.