Jeżeli komuś kombi kojarzy się z autem do transportu lodówki lub skrzynek z jabłkami, to po spojrzeniu na Leona w tej wersji nadwoziowej powinien zrewidować pogląd. Nie chodzi o to, że taki ładunek się w nim nie zmieści (pojemność bagażnika to 620/1600 l), lecz o to, że jest zbyt elegancki, by profanować go w ten sposób. Wymyślony przez marketingowców przydomek „Sportstourer” w miejsce prostego „kombi” też coś znaczy.
Ze sportem Leon raczej nie ma wiele wspólnego, ale dynamicznej jazdy nie odmawia. W zakręty wchodzi, idealnie trzymając się krzywizny łuku, lekkość, z jaką przeskakuje z jednego w drugi robi wrażenie, tym bardziej gdy się pamięta, że to jednak kombi...
![]() |
Multimedia Leona nie wiedzą co to przyciski. Podpowiedź optymalnego biegu anonsuje określenie: „eko- wskazówka” |
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI - Ingerencja w kierowanie
Praca układu kierowniczego i sposób, w jaki sześciobiegowa przekładnia zmienia biegi, podkreślają dynamiczne cechy Leona. Tylko służące nie wiadomo czemu spłaszczenie u dołu trochę przeszkadza w kręceniu (nieco zbyt dużą) kierownicą, która poza tym doskonale leży w dłoniach. I lepiej mocno ją trzymać, w przeciwnym razie auto głośnym pikaniem i znaczkiem graficznym na ekranie przywoła kierowcę do porządku. Chociaż w niektórych wypadkach chętnie go wyręcza, np. gdy wyczuwalnym ruchem kierownicy Leon koryguje tor jazdy. Robi to też w zakrętach, a gdy na moment (pikanie!) puści się wtedy kierownicę, można odnieść wrażenie, że auto porusza się automatycznie i samo wjeżdża w zakręt. Na serpentynach w Górach Sowich szczęśliwie kierowcy nie wyręczało, bo na asfalcie nie wymalowano linii, których Lane Assist mógłby się trzymać.
Mimo dynamicznego charakteru Leon nie wymiguje się od swoich obowiązków jako kombi. Podłogę bagażnika można ustawić równo ze znajdującą się nisko, bo na wysokości kolan, krawędzią, żeby wygodnie wsuwać bagaż. W przedziale ładunkowym są cztery zaczepy i elastyczny pas do przytrzymywania ładunku, a nawet haczyki do wieszania toreb z podręcznymi zakupami. Oparcia siedzeń z tyłu składa się jednym ruchem także od strony bagażnika. Po wnikliwej rewizji kombi Seata okazuje się więc równie dynamiczne, co praktyczne.

Dane producenta | SEAT LEON SPORTSTOURER 1.5 TSI XCELLENCE |
Cena | 97 200 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benzynowy, R4 turbo |
Pojemność skokowa | 1498 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
150 KM 1500-3500/min |
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach |
250 Nm 5000/min |
Rodzaj napędu | na przednie koła |
Skrzynia biegów | 6-biegowa mechaniczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 8,8 s |
Prędkość maksymalna | 217 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie (WLTP) | 5,7-6,2 l/100 km |
Emisja CO2 (WLTP) |
130-141 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4642 x 1799 x 1448 mm, rozstaw osi 2686 mm, masa własna 1361 kg, poj. bagażnika 620/1600 l, poj. zbiornika paliwa 50 l. Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej! Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami! Zobacz także: |
Komentarze