Seat Leon e-Hybrid: Łowca elektronów - TEST

Seat Leon w wersji e-Hybrid korzysta z dwóch mocnych silników, oferując bardzo dobre osiągi. Po naładowaniu akumulatora do pełna pokona 50 km bez zużycia kropli paliwa.

Seat Leon Fot. Michał Szymaczek

Moda na hybrydy plug-in nie ominęła Seata Leona. Połączenie 150-konnego silnika benzynowego 1.4 TSI z jednostką elektryczną daje w sumie 204 KM i 350 Nm. Wystarczająco dużo, żeby 1,6-tonowy kompakt, rozpędzając się do setki w czasie 7,5 s, przyjemnie wciskał ciało w wygodny fotel. Dość sztywno zestrojone, a jednak komfortowe zawieszenie, precyzyjny układ kierowniczy i znajdujący się nisko – z powodu akumulatora – środek ciężkości to przepis na lubiącego zakręty „warm-hatcha”.

Seat Leon e-Hybrid - Do 50 km

Hybryda, której akumulator gromadzi 13 kWh energii, pozwalając jej pokonać bezemisyjnie do 50 km i sprawnie rozpędzić się w trybie EV do 140 km/h, ma oczywiście także swoją oszczędną stronę. Po wybraniu trybu hybrydowego, przy naładowanym akumulatorze, bez trudu uzyskamy spalanie do 1,0 l/100 km w mieście, i to na dystansie kilkudziesięciu kilometrów. A co potem? Po rozładowaniu „baterii” Leon e-Hybrid staje się, w uproszczeniu, zwykłą hybrydą, wciąż zużywając tylko 3-4 l/100 km. Przejeżdżając ponad 400 km autostradą, a później poruszając się w mieście, po jednokrotnym naładowaniu akumulatora do pełna (ok. 6 godzin z gniazdka 230V), zużyliśmy średnio 6,2 l/100 km. W użytkowanym intensywnie 204-konnym aucie to niedużo.

Seat LeonFot. Michał Szymaczek
Seat LeonFot. Michał Szymaczek
Zasięg 50 km wystarcza do codziennej jazdy w mieście. Pełne ładowanie z gniazdka trwa ok. 6 h, wallboxem o mocy 3,6 kW – ok. 3,5 h

 

REKLAMA

Seat Leon e-Hybrid - Mniejszy bagażnik 

Leon e-Hybrid jest przyjemnym w prowadzeniu modelem z dopracowanym układem napędowym. Poza mniejszym o 100 litrów bagażnikiem i nieco „gumowym” działaniem pedału hamulca, nie wykazuje wad w porównaniu z odmianami napędzanymi tradycyjnie. Na co dzień pozwala jeździć półdarmo, a w dalszej podróży daje pełną niezależność w postaci 600 km zasięgu na benzynie. Kto lubi gadżety i może wydać na kompaktowy samochód nieco większą kwotę (134 tys. zł), z Leona e-Hybrid będzie zadowolony.

Dane producenta Seat Leon E-HYBRID
Cena 134 300 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj napędu benz. R4 turbo + elektryczny AC
Moc maks. układu napędowego 204 KM (150 kW)
Maks. moment obr. układu 350 Nm
Silnik spalinowy benz., R4 turbo, 1395 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
150 KM
5000/min
Maks. moment obrotowy
przy obrotach
250 Nm
1550-3500/min
Silnik elektryczny synchroniczny AC z magnesami stałymi
Moc maksymalna 85 kW (116 KM)
Maks. moment obr. 330 Nm
Typ akumulatora litowo-jonowy
Ilość zmagazynowanej energii 13 kWh
Rodzaj napędu na przednie koła,6-biegowa dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 7,5 s
Prędkość maksymalna 220 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 1,1-1,3 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP) 25-30 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4368 x 1800 x 1456 mm, rozstaw osi 2686 mm, masa własna 1614 kg, pojemność bagażnika 270/1191 l, poj. zbiornika paliwa 40 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA