REKLAMA

Seat Mii - skuter dla czworga

Toczydełko. Skuter zmieści się, gdzie inni nie dadzą rady, a spali niewiele. Mii tak samo, ale przewiezie cztery osoby, i to niezależnie od pogody.

Seat Mii
Z tyłu Seat Mii jest podobny bardziej do Citigo niż do Up!-a
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 71 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Seat Mii "urodził się" jako ostatni z rodzeństwa małych modeli Grupy Volkswagena. Razem z VW Up!-em i Skodą Citigo rozpoczyna walkę o klientów szukających idealnego środka transportu w mieście. I jest do tej walki znakomicie przygotowany. W pudełkowatym nadwoziu o długości 3,56 metra zmieszczą się cztery osoby i 251 litrów bagażu. Udało się to dzięki "wyciągnięciu" kół maksymalnie blisko narożników nadwozia, co pozwoliło na uzyskanie rozstawu osi wynoszącego aż 2,4 m. Dłuższa o pół metra Ibiza ma rozstaw osi większy jedynie o 5 cm. Dzięki takim wymiarom, kierowca i trzej pasażerowie nie będą narzekali na ilość miejsca w kabinie, a dwie osoby po złożeniu tylnej kanapy spokojnie wybiorą się w dłuższą odróż z konkretnym bagażem (pojemność bagażnika wzrasta do 951 litrów).

Polem do popisu dla Mii ma być jednak miasto. Tu wygrywa swoimi wymiarami, które pozwalają mu się zmieścić w ciasnych miejscach parkingowych, czy średnicą zawracania, wynoszącą 9,8 metra, co ułatwia manewrowanie. W zatłoczonym mieście może się też przydać system City Safety Assist - system automatycznego hamowania, który działa do prędkości 30 km/h i wspomaga kierowcę w hamowaniu przed przeszkodą, a gdy ten się zupełnie zagapi, doprowadzi do zatrzymania auta przed nią. Oczywiście systemu nie ma w wyposażeniu standardowym, ile jednak będzie trzeba za niego dopłacić - tego producent jeszcze nie zdradza. Nie mówi również, ile będzie kosztował Mii, chociażby w podstawowej wersji. Ale pewnie nie więcej niż bliźniaczy Volkswagen Up!, który bez elektrycznie sterowanych szyb, centralnego zamka, czy instalacji radiowej, ale za to z układem ESP kosztuje 31 290 złotych.

REKLAMA

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Cenajeszcze nie znana
KonkurenciKia Picanto, Fiat Panda
Silnikbenzynowy, R3, 1.0
Moc/przy obrotach75 KM/6200 obr/min
0-100 km/h13,2 s
Prędkość maksymalna171 km/h
Zużycie paliwa4,7 l/100 km
Emisja CO2108 g/km
Silnikpoj. skokowa 999 cm3, maksymalny moment obrotowy 95 Nm w przedziale 3000-4300 obr/min, skrzynia biegów 5M, napęd na przednie koła.
Nadwozie3-drzwiowy, 4-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3557 x 1641 x 1478 mm, rozstaw osi 2420 mm, masa własna 854 kg, poj. bagażnika 251/951 l, poj. zbiornika paliwa 35 l.

Podobnie jak Up!, Mii napędzany jest litrowym silnikiem o mocy 60 lub 75 KM. Jeden i drugi
mają taki sam moment obrotowy (95 Nm), a ich osiągi na papierze różnią się niewiele, ale ten  mocniejszy po prostu jedzie lepiej. Przed zakupem trzeba spróbować obu, by przekonać się, czy warto dopłacić do mocniejszej wersji.

Tekst Adam Majcherek

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (6)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA