REKLAMA

Seat Tarraco vs Volvo XC60: Różnica wieku - TEST

Różnice w charakterze pomiędzy Volvo XC60 i Seatem Tarraco świetnie odzwierciedlają ich sprzęty audio. Z głośników Beats w Seacie rozchodzą się energetyczne fale dźwiękowe, a Volvo serwuje dostojne brzmienie Bowers&Wilkins, które bardziej kojarzy się z salą koncertową niż pękatymi słuchawkami na uszach.

Seat Tarraco vs Volvo XC60 Szczepan Mroczek
Seat Tarraco vs Volvo XC60
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 169 850 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nie bez powodu zestawiliśmy ze sobą Volvo XC60 reprezentujące segment premium z popularnym SUV-em jakim jest Seat Tarraco.
Cennik Seata Tarraco rozpoczyna się od kwoty 125 600 zł, ale jeśli wybierzemy wersję z benzynowym silnikiem 2.0 EcoTSI o mocy 190 KM, wyposażeniem FR, automatyczną 7-biegową skrzynią DSG i napędem 4x4 to cena rośnie do 179 000 zł. Dla porównania analogiczne pod względem mocy Volvo XC60 z silnikiem 2.0 B4 (197+14 KM), 8-biegowym automatem i napędem na przednie koła w wersji wyposażenia Momentum kosztuje w promocji 151 900 zł. A jeśli nawet weźmiemy pod uwagę mocniejszą wersję XC60 B5 (250 KM), z napędem AWD i automatem cena promocyjna pozostaje wciąż atrakcyjna i nie przekracza 185 600 zł. 

Obecnie wyposażenie dodatkowe popularnych marek jest tak bogate, że często cena ostateczna wkracza w rejon zarezerwowany dla segmentu premium i wtedy pojawia się dylemat. Jakie zatem atuty przemawiają w tym porównaniu za Volvo, a jakie za Seatem?

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Seat Tarraco vs Volvo XC60Szczepan Mroczek
Seat Tarraco vs Volvo XC60

Seat Tarraco vs Volvo XC60- Wkupić się w łaski

Najpierw wsuwam się za kierownicę Seata Tarraco. Pozycja za kierownica ergonomiczna, fotel obszerny i wygodny, a dotykowy ekran multimediów z wysoką rozdzielczością łatwy w obsłudze. Co ważne, wciąż można się cieszyć wygodą używania pokręteł, które w tym wypadku służą m.in. do regulowania głośności sprzętu audio, zmiany temperatury, czy skali nawigacji. Menu multimediów jest intuicyjne, a grafikę ciekłokrystalicznego zestawu zegarów można konfigurować i dopasować od potrzeb. Kierowca w Seacie Tarraco ma wszystko, czego potrzebuje i bardzo łatwo odnajduje się w jego wnętrzu.
Przesiadam się do Volvo. Również ergonomia miejsca nie budzi najmniejszych zastrzeżeń, ale od razu pojawia się wrażenie kontaktu z samochodem premium. Zaprojektowana w większym polotem, wykończona wyższej jakości materiałami masywna deska rozdzielcza daje wrażenie bezpieczeństwa. Tam gdzie często sięgasz dłonią zwykle znajdujesz przyjemne w dotyku skórę lub aluminium.
Wystarczy zagłębić się nieco w ekranie multimediów, by zrozumieć jakim klientom schlebiają te dwie marki. W Seacie znajdziesz kolorowe ikony licznych aplikacji, a w Volvo dominuje czarno-biała grafika. Obsługa multimediów XC60 wymaga obycia z systemami Volvo. Tu ty musisz udowodnić, że potrafisz się odnaleźć w wyższych sferach. Tu nie jest tak łatwo jak w Seacie. Ale też możesz się cieszyć wysokiej jakości ekranem, w tym wypadku w oryginalnej pionowej architekturze.
Największa różnica jaka dzieli wnętrza tych SUV-ów to ilość miejsca z tyłu oraz możliwość, w przypadku Seata, przewiezienia 7 pasażerów (dopłata 3,5 tys. zł). Tarraco udostępnia pasażerom siedzącym z tyłu zdecydowanie więcej miejsca na nogi niż XC60 i łatwej też niż w XC60 dostać się na fotele ponieważ tylne drzwi są większe. Również bagażnik Seata (760/1920 l) ma znacznie więcej do zaoferowania niż ten w Volvo (505/1432 l). Jeśli jesteś człowiekiem aktywnym, który potrzebuje przestrzeni, by zabrać sprzęt do uprawiania ulubionego sportu to Tarraco może mocno kusić.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Seat Tarraco vs Volvo XC60Szczepan Mroczek
Seat Tarraco vs Volvo XC60

REKLAMA

Seat Tarraco vs Volvo XC60 - Zaprojektowane z zapasem

Teraz czas porównać wrażenia zza kierownicy. Dopiero kiedy bezpośrednio wsiadasz z jednego auta do drugiego wyraźnie zauważasz różnice. W Volvo wrażenie przebywania w samochodzie premium tylko się pogłębia. Wpływa na nie wyciszenie, sztywność karoserii i praca zawieszenia. W Seacie możliwości przenoszenia naprężeń karoserii są mocniej wykorzystane, tymczasem Volvo dużym zapasem wykorzystuje sztywność płyty podłogowej. Dlatego w Volvo nie pojawiają się drgania, a kierowca ma to przyjemne wrażenie, że samochód zbudowany jest z jednego kawałka. W Volvo masz wrażenie, że prowadzisz cięższy, ale też stabilniejszy samochód.
Seat stawia na obszerny bagażnik, a Volvo oferuje o 11 litrów większy zbiornik paliwa, który daje poczucie wolności. Nie ma natomiast dużych różnic w przypadku silników. Obecnie bardzo popularne dwulitrowe turbodoładowane czterocylindrowe jednostki są do siebie bardzo podobne w kulturze pracy. Wysiadając z tych dwóch SUV-ów pozostaje we mnie wrażenie, że klasa premium to nie tylko lepsze materiały, wyższy komfort jazdy, bardziej wyrafinowany styl, ale również konstrukcja zaprojektowana z większym zapasem.

Zobacz także:

 

Seat Tarraco vs Volvo XC60 - Klasa lub entuzjazm

Volvo jest samochodem dla bardziej dojrzałych klientów, którzy potrzebują więcej klasy i spokoju, a Seat ujmie osoby, które podchodzą do życia z większą energią. Volvo odseparuje cię od brudów tego świata, a Seat pozwoli się unurzać błotnych atrakcjach tego świata. Do Tarraco łatwiej zmieścisz sprzęt do wspinania się i zabierzesz nowo poznanych znajomych. Volvo wkrada się w łaski hermetycznych sfer, serwuje bardziej dostojną atmosferę, schlebia szlachetnym obyczajom i zapewnia poczucie stabilności i bezpieczeństwa. Słuchając w Volvo ulubionych smooth-jazzowych utworów nie masz ochoty rywalizować w gonitwie tego świata i nie ma znaczenia fakt, że zawieszenie samochodów innych marek premium pozwala pokonać zakręt o 3 km/h szybciej. Tu liczy się jakość życia i poczucie bezpieczeństwa.
Różnica w klasach tych SUV-ów powoduje, że trudno wyłonić jednoznacznego zwycięzcę. Tu mierzą się pragnienia z potrzebami. Wszystko zależy od tego na jakim etapie życia aktualnie jesteś. Jeśli możesz sobie pozwolić na komfort posiadania samochodu premium to za kierownicą Volvo poczujesz się bardziej wyjątkowo, ale jeśli potrzebujesz obszernego wnętrza z możliwością zabrania 7 osób to poprawiające komfort i nastrój cechy XC60 tracą na znaczeniu.

Seat Tarraco 2.0 EcoTSI 4x4 FR - Dane techniczne

Dane producenta  
Cena 179 000 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1984 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
190 KM
4200/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
320 Nm
1450-4200/min
Rodzaj napędu 4x4
Skrzynia biegów 7-biegowa dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 8,0 s
Prędkość maksymalna 211 km/h
ZUŻYCIE PALIWA 
Średnie (NEDC) 7,3 l/100 km
Emisja CO2 166 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-7-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4735 x 1839 x 1674 mm, rozstaw osi 2990 mm, masa własna 1698 kg, poj. bagażnika 760/1920 l, poj. zbiornika paliwa 60 l.

Volvo XC60 2.0 B4 FWD Momentum - Dane techniczne

Dane producenta  
Cena 151 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1969 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
197 KM
4800/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
300 Nm
1500-4200/min
Rodzaj napędu 4x4
Skrzynia biegów 8-biegowa automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 8,1 s
Prędkość maksymalna 180 km/h (ogr. elektr.)
ZUŻYCIE PALIWA 
Średnie (NEDC) 5,9 l/100 km
Emisja CO2 155 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4688 x 1920 x 1658 mm, rozstaw osi 2865 mm, masa własna 1724 kg, poj. bagażnika 505/1432 l, poj. zbiornika paliwa 71

Dziękujemy dealerowi Seata firmie Motorpol za pomoc w realizacji sesji zdjęciowej. 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA