Czy ten samochód coś Wam przypomina? Tak, seryjna Skoda Enyaq Coupe iV wygląda niemal jak koncepcyjny model Vision iV przedstawiony w 2019 roku na salonie samochodowym w Genewie. Ta prezentacja sprawiła, że debiutu seryjnego auta można było się spodziewać, jednak mimo wszystko niełatwo uwierzyć, że do oferty Skody trafia właśnie drogi SUV w stylu coupé z mocnym napędem elektrycznym. I najważniejsze – w wersji RS iV jest to najmocniejsza Skoda w historii oraz najszybciej rozpędzający się do 100 km/h model z gamy RS.
Skoda Enyaq Coupe RS iV - Z efektem „wow”
Najmocniejsza Skoda w historii jest też jedną z najbardziej relaksujących podczas jazdy
Krzykliwy, limonkowy lakier o nazwie Mamba Green (opcja) pasuje tutaj doskonale; w końcu w SUV-ach z mocno opadającą linią dachu chodzi o to, aby rzucać się w oczy na drodze. Z przodu model ten wygląda jak zwykły Enyaq, ale od środkowego słupka dach zaczyna mocno opadać, płynnie łącząc się z pokrywą bagażnika. Trzeba przyznać, że Coupé iV może się podobać, chociaż opowieści o „czeskim Lamborghini Urusie” są jednak nieco na wyrost. We wnętrzu także panuje styl znany ze zwykłego Enyaqa, ale wersja RS iV ma głębsze fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, tapicerkę z alcantary i limonkowe lamówki na fotelach.
Efekt „wow” wywołuje w tym aucie nie tylko stylistyka nadwozia, lecz również pojedyncze detale. Każdy Enyaq Coupé ma w standardzie ogromny szklany dach, który rozpoczyna się nad głową kierowcy i biegnie hen, aż w kierunku bagażnika. Mniejsze brawa należą się za zastosowanie przeciwsłonecznej osłonki dachu, którą trzeba wyciągać z bagażnika i rozkładać ręcznie. Zastosowanie elektrycznej rolety przy tak mocno ściętym dachu było podobno niemożliwe, ale coś nam mówi, że ważną rolę odegrały tu też kwestie finansowe. Drugi ciekawy element to kontrowersyjna atrapa osłony chłodnicy, która może być podświetlana. W każdym Enyaqu znajduje się w wyposażeniu opcjonalnym, ale w RS iV pojawi się w standardzie.



Warto przypomnieć, że we wnętrzu Enyaqa jest mnóstwo miejsca, jak przystało na duże auto od podstaw stworzone jako elektryczne. Podłoga jest płaska, bagażnik pakowny, a w wersji Coupé nawet osoby o wzroście 180 cm nie będą dotykały głową sufitu. To ważne w aucie tego typu.
W ofercie znajdzie się kilka odmian różniących się zestawem akumulatorów (ten w 60 iV magazynuje 62 kWh energii elektrycznej, a w 80 iV i RS iV aż 82 kWh) i liczbą silników (jeden z tyłu lub po jednym na osi), a co za tym idzie różniących się mocą układu napędowego. Najmocniejszą wersją jest RS iV, której dwa silniki wytwarzają 299 KM i 460 Nm momentu obrotowego, dostępnego oczywiście od najniższych obrotów. Efekt? Zupełnie inny niż można się spodziewać, patrząc na rasowy wygląd tego auta.
