Skoda Enyaq: Na dwa silniki - TEST

Niedługo po prezentacji nowego modelu każdy producent wdraża jego kolejne odmiany silnikowe i wyposażeniowe. Oto Skoda Enyaq w wersji Sportline.

Skoda Enyaq Fot. Ivo Hercik

W wersji 80x iV zamontowano dwa silniki elektryczne – 204-konny napędza tylną oś, a 109-konny przednie koła. Moc całkowita układu wynosi 265 KM, a moment obrotowy 425 Nm. W testowanej kiedyś wersji 204-konnej urzekły nas ilość miejsca we wnętrzu i jakość materiałów użytych do jego wykończenia. Odnieśliśmy jednak wrażenie, że w tamtym modelu Skoda tak bardzo skoncentrowała się na uzyskaniu dużego zasięgu, że auto straciło charakterystyczny dla „elektryków” efekt natychmiastowego przyspieszenia.

Skoda EnyaqFot. Paweł Krzyśków
Skoda EnyaqFot. Paweł Krzyśków
Rozbudowany wyświetlacz head-up przekazuje też dodatkowe informacje, np. strzałki wskazujące kierunek jazdy czy ostrzeżenia o zmianie pasa ruchu


Testowana teraz wersja Sportline zaskoczyła nas pozytywnie nie tylko podczas przyspieszania, lecz także sposobem pokonywania zakrętów. Każdy kolejny łuk zachęcał do szybszej jazdy, potęgując przyjemność z prowadzenia Enyaqa. To zasługa lepszego przyspieszenia do 100 km/h (6,9 s zamiast 8,6 s), ale także obniżonego zawieszenia (o 15 mm z przodu i o 10 mm z tyłu), dobrze leżącej w dłoniach kierownicy i foteli trzymających ciało w zakrętach. Jakość wykończenia kabiny jest bardzo dobra, trzeba się tylko przyzwyczaić do nietypowych uchwytów we wnętrzu do zamykania drzwi. Łopatki przy kierownicy, w autach spalinowych służące do zmiany biegów, w Enyaqu pozwalają na regulowanie siły rekuperacji. Zachęca to kierowcę do aktywnego wpływu na sposób jazdy i odzyskiwanie energii. Dwa poziomy rekuperacji umożliwiają jazdę w zasadzie bez używania hamulców.
Atrakcyjnie stylizowana czarnymi dodatkami Skoda Enyaq Sportline wzbudza emocje, a nie jest to oczywiste w wypadku aut elektrycznych.

Skoda EnyaqFot. Paweł Krzyśków
Konstrukcja foteli zapewnia zarówno wygodę, jak i dobre trzymanie boczne

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Dane producenta SKODA ENYAQ 80X iV SPORTLINE
Cena 232 800 zł (80 iV Sportline)
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika 2 elektryczne AC
Pojemność skokowa 1995 cm3
Moc maksymalna systemu
  Moc silnika z przodu
  Moc silnika z tyłu
195 kW (265 KM)
  80 kW (109 KM)
  150 kW (204 KM)
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
425 Nm
b.d.
Zespół akumulatorów litowo-jonowe
Ilość zmagazynowanej energii 82 kWh (77 kWh netto)
Rodzaj napędu na cztery koła
Przeniesienie napędu automatyczne, przekładnia jednostopniowa
OSIĄGI
0–100 km/h 6,9 s
Prędkość maksymalna 160 km/h
ZUŻYCIE ENERGII
Średnie 16,0 kWh/100km
Emisja CO2 0 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4653 x 1879 x 1604 mm, rozstaw osi 2768 mm, masa własna 2380 kg, poj. bagażnika 585 l.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA